2.4

Rare Beasts

I ett försök att ändå hitta ett sätt att leva i tvåsamhet inleder Mandy, en ensamstående mamma med rejält cynisk inställning till kärleken, en märklig relation med Pete, en slags blandning av mes och misogyn besserwisser som verkar passa dåligt med den konfrontativa men sårbara Mandy.

Originaltitel Rare Beasts
Regissör Billie Piper
Manus Billie Piper
Genre Drama, Komedi, Romantik, 2010-tal
Skådespelare Billie Piper, Leo Bill, Kerry Fox, Toby Woolf, David Thewlis, Lily James, Antonia Campbell-Hughes, Jonjo O'Neill, Montserrat Lombard, Trevor White, Mariah Gale, Emily Taaffe, Rosa Coduri, Michael Elwyn, Kathryn O'Reilly, Jolyon Coy, Ben Dilloway, Alice Bailey Johnson, Rosalyn Wright

2022-02-06
Det finns en rak och stark ärlighet och självblottande aspekt här som känns väldigt speciell. Jag blir rätt imponerad av hur Billie Piper skildrar ett rätt unikt perspektiv med starka och underrepresenterade känslor, osäkerheter och komplex. Jag fastnar dock inte riktigt vid något och jag tycker inte riktigt den säger mig så mycket i slutändan. Men jag undrar om jag inte hade uppskattat den mer om jag sett den på ett annat humör och i ett annat sammanhang. En stark tvåa blir ändå det betyg den får för det var den upplevelse jag hade nu.