2.3

Ra.One

En dataspelsutvecklare tappar kontrollen och en av kreationerna blir verklig.

Originaltitel Ra.One
Alternativ titel Random Access One
Regissör Anubhav Sinha
Manus David Benullo, Kanika Dhillon, Shahrukh Khan, Mushtaq Sheikh
Genre Science Fiction, Äventyr, Action, 2010-tal
Skådespelare Kareena Kapoor, Sanjay Dutt, Satish Shah, Dalip Tahil, Arjun Rampal, Priyanka Chopra, Shahana Goswami, Suresh Menon, Armaan Verma, Shahrukh Khan

mazquara
2012-10-13
Shahrukh Khan är ju alltid grymt underhållande, men filmen var annars rätt kass, tyvärr...
Hargulaf
2012-07-27
Alldeles uthärdlig och med många under-bältet-skämt. Slår Endhiran med hästlängder trots ett manus som är både uppblåst med ändlösa scener och perforerat med plothål på en och samma gång. Undrar dock hur Shah Rukh Khans tolkning av en tamil togs emot i Tamil Nadu?
TasnuArakun
2012-04-27
Indiskt specialeffektspektakel som känns som en upprepning av filmen Endhiran från året innan! Till största delen är den bara urlöjlig men det finns några läckra scener här och där och den är underhållande nog för att man ska orka sig igenom de 2½ timmarna. Manuset kändes lite tunt och utdraget och det går inte att skylla på alla dansnummer för de var faktiskt inte så många. Jag skulle dra mig för att kalla det sci-fi med tanke på att väldigt lite förklaras och ungefär vad som helst verkar kunna hända.
jonas79
2012-04-10
Ra.One visade sig vara en bra investering av min tid. Filmen var över all förväntan både rolig och charmig. Något kortare än vanliga Bollywood filmer, de 2½ timmarna bara flög förbi. Effekterna var bitvis riktigt bra och det var några scener som hade hållt måttet i den bästa thriller. Späckade med referenser till gamla Hollywood action och en del till Indisk film. Jag kan rekommendera den.
kosmek
2012-02-29
Såg denna på ett flyg över Atlanten, och den var tillräckligt bra för att hålla en vaken.