2.6

Random Acts of Violence

Några serietidningsförfattare börjar lägga märke till läskiga likheter mellan en karaktär de skapat och verkliga mord som sker.

Originaltitel Random Acts of Violence
Regissör Jay Baruchel
Manus Jay Baruchel, Jesse Chabot
Genre Skräck, 2010-tal
Skådespelare Jesse Williams, Jordana Brewster, Jay Baruchel, Simon Northwood, Niamh Wilson, Isaiah Rockcliffe, Clark Backo, Victoria Snow, Eric Osborne, Nia Roam, Aviva Mongillo, Wade MacNeil, Amir Sám Nakhjavani, Kyle Gatehouse, Mark Andrada

erc
2021-03-12
Inte riktigt så originell som den försöker vara, men ändå tillräckligt underhållande för att man ska stå ut de 80 minuter den tar i anspråk. Atmosfären funkar (extremt 2020 med RGB-färger och hastigt blinkande ljus som i en gamernörds otyglade fantasi) och slashertroperna också (mindre gore än tortyrporr-eran dock, tack och lov). Men idén om att en författares kamp med verket inlemmas i verkets utveckling är, såklart, ganska gjord. Det är inte dåligt gjort, och vad jag vet aldrig i den här genren, så det får man väl ge den. Men det är inte så märkvärdigt. Det är knappt anmärkningsvärt. Det är mest bara en popcornfilm för den som har tiden över.