3.2

Ramona

Historisk spionthriller i två delar. Den unge kryptören Kernell arbetar inom underrättelsetjänsten under det kalla kriget. Efter att ha knäckt en hemlig kod dras han in i en spionhärva som sträcker sig ända över Östersjön. Det visar sig nämligen att det finns en läcka med täcknamnet Ramona inom den egna organisationen. Nu gäller det att stoppa denna agent innan sveket hinner få förödande konsekvenser.

Originaltitel Ramona
Regissör Harald Hamrell
Manus Harald Hamrell, Peter Englund
Genre Thriller, Mysterium, Romantik, Mini-serie, Drama, 2000-tal
Skådespelare Sten Ljunggren, Christer Fant, Björn Bengtsson, Annika Hallin, Magnus Roosmann, Svante Martin, Morgan Alling, Isabell Sollman

FabianBom
2018-03-20
denna är en bra gjord spion serie i 50talet, man få känslan av dåtid som i trenter serierna, hade viljat de hade gjort fler avsnitt.
Hypostas
2012-12-16
Lite av en svensk variant av Tinker Tailor Soldier Spy. Helt OK faktiskt. Sevärd.
emma2
2006-08-17
JA! vill se igen, vill ha den gör en dvd av den.
tjompus
2005-12-08
bra! Lite brister i skådespeleriet från vissa och ibland är inte miljöerna så bra fångade men annars. Tät och bra spänning. Scenerna från andra sidan Östersjön imponera mest.
Galivan
2004-12-09
Tekniskt välgjord och oförutsägbar. Jag minns att jag imponerades av ljudet. Mycket bra ljud. Se även "Spartan".
Mareld
2004-08-18
Inte så tillspetsat direkt. Inga vassa uddar eller något som kan tyckas annat än tillrättalagt.
Ramona
2004-01-30
Weee... Heter ju samma sak som jag... =)
baba_jaga
2003-05-23
Nej, den här var verkligt usel. Sambon är totalt vidrig och dessutom inte trovärdig. Hade serien utspelats på 70-talet så kanske, men nej... Och vad i hela helvetet sätter de in en liten oerfaren, ung, kodnisse på såna där avancerade uppdrag för?
Pollifaxen
2003-01-03
Men inte var den från 2002???
Pollifaxen
2003-01-03
Mkt spännande. Såg inte exakt hela men spännande var det. Visst var det lite småfånigt med journalistsambon men men...