Ramen shop

Masato är kock på en ramen-restaurang i Japan. När fadern dör reser Masato till Singapore för att med hjälp av en efterlämnad anteckningsbok försöka pussla ihop sina föräldrars historia. Till slut lyckas han hitta både morbror och mormor men han får kämpa hårt både för att vinna deras förtroende och för att hitta det perfekta ramen-receptet

Originaltitel Ramen Teh
Regissör Eric Khoo
Manus Eric Khoo
Genre Drama, 2010-tal
Skådespelare Tsuyoshi Ihara, Takumi Saitoh, Seiko Matsuda, Shogen, Jeanette Aw, Beatrice Chien, Tetsuya Bessho, Mark Lee

Albion
2022-01-09
Försöker vara känslig och inkännande men det är en alldeles för stor kostym som den här berättelsen inte lyckas fylla. Mat, mat, mat och jag är mycket tveksam till storheten den här maten verkar vara. Det blev mest ett sömnpiller. Betyget blir en 2;a
2022-01-09
Ger en inblick i det österländska köket, men historien är tunn, sliskig och känns amerikansk. Då föredrar jag en film som Under körsbärsträden.
origC-J
2019-03-12
Kul att se en film som utspelar sig i Singapore, det är ju inte så ofta. Och mycket läcker mat. En lätt förutsägbar berättelse annars som försöker få in lite mycket, men med gott uppsåt.