Rails & Ties

En kollision med dödlig utgång mellan ett tåg och en bil, för samman pojken som överlevde kraschen med lokföraren och hans cancersjuka fru.

Originaltitel Rails & Ties
Alternativ titel Rails and Ties
Regissör Alison Eastwood
Manus Micky Levy
Genre Drama, 2000-tal
Skådespelare Kevin Bacon, Marcia Gay Harden, Miles Heizer, Marin Hinkle, Eugene Byrd, Bonnie Root

2016-10-29
Väldigt gripande och välspelat drama. En av de bättre filmerna Kevin Bacon medverkat i. Stark 4:a.
yrkeschaufföre
2012-05-16
Modelltåg förenar? tåg förenar ja varför inte, men det kunde varit så mycket bättre.
mammene
2009-10-11
Efter att sett filmen en kvart så hade jag hela historien framför mig. Den var så otroligt förutsägbar. Dålig kemi mellan huvudrollsinnehavarna så det ibland kändes pinsamt. Allt var för sentimentalt, så det var svårt att ta det till sig.
jimmyringo
2009-02-23
En film med Kevin Bacon är nästan alltid sevärd, likså denna. Rails & Ties är en gripande och ganska sentimental film. Alla skådisar sköter sig bra.
Raginghawk
2008-10-21
Den föll inte mig i smaken bara. Jag tycker att den var seg och utdragen. Kanske var något med det hela väldigt överspelat.Kanske morsan skulle gillat den!
DIProgan
2008-08-11
Emotionell till max, tycker pojken spelar över men i övrigt väldigt bra.
KillerPutte
2008-08-06
(rek.4) Helt okej film, stabilt, välgjort, känslosamt m.m Men inga direkt höjdpunkter, men som sagt inga bottennapp heller. Bra.
chris_lambert_
2008-08-04
en film som spelar på varje känslonerv i hela kroppen. Ibland blir det lite för snyftigt. Gillade dock skådespeleriet och att filmen i stort sett håller rakt igenom.
BeatTakeshi
2008-07-06
Njaaa, det är väl egentligen inget fel på den här filmen, förutom att inte föll mig i smaken.
PeterTheW
2008-07-05
Väldigt fin, även om jag inte vill att den ska ta slut där den gör.