2.5

Rabies

Ett ungt par har rymt ut i skogen. Kvinnan fastnar i en djurfälla och mannen försöker förgäves få loss henne. Samtidigt är fyra ungdomar på väg till en tennismatch men kör vilse i skogen. Ute i skogen härjar en mystisk man i overall och ett par skogsvaktare. Snart skall deras vägar mötas och det kommer bli blodigt.

Originaltitel Kalevet
Regissör Aharon Keshales, Navot Papushado
Manus Aharon Keshales, Navot Papushado
Genre Skräck, 2010-tal
Skådespelare Lior Ashkenazi, Danny Geva, Ania Bukstein, Menashe Noy, Ran Danker, Henry David, Ofer Shechter, Liat Harlev, Yael Grobglas, Efrat Boimold, Yaron Motola, Efrat Raiten

KyLLo
2018-12-29
Det här är egentligen inte israelisk skräck, utan klyschig amerikansk dito på israeliska. Uppenbarligen seriös. Några ungdomar kör vilse till tennisbanan och sedan blir det blodigt, är en bra beskrivning. Den är överdrivet fånig, personerna är korkade och osympatiska och beter sig irrationellt. Poänglös och saknar all trovärdighet. Usel dramaturgi och dåligt sammanhållen. Frustrerande och irriterande. Den gick från betyg 2 till 0 på 90 minuter. Norska Snarveien är ett bättre alternativ, även om den inte är perfekt.
jezebel
2016-04-10
Hade större förväntningar. Märklig och rörig.
Astrojacob
2014-05-07
Riktigt jävla läckert. Kanon manus, bra mystik och allt som kan går givetvis åt helvete. Fyran stabil. Se även deras andra "Big bad wolves" om du gillar denna. Enda som drar ner betyget den missvisande titeln - Ingen Cujo över huvudtaget...
synthpopper
2013-01-15
Riktigt bra!
MaxMackan
2012-12-30
Faktiskt en rätt bra film. De får ihop de flesta kopplingarna och missförstånden människorna emellan väldigt bra. Och på många sätt bör den nog ses som en skräckfilms-hyllning eller pastisch, där de på ett medvetet sätt både driver med och bryter mot skräckfilmsklyschorna. Det enda som håller ner den är de saker som faktiskt inte fungerar som är slumpmässiga förenklade lösningar för att få ihop det i övrigt "smarta" manuset. Men finns mycket godis här, men man ska inte ta den för seriöst, det är den troligen inte menad att vara.
TheHorrorfan
2012-07-19
Jag tyckte att den var väldigt bra faktiskt, men vad handlade den ens om och vad har filmen för koppling med titeln?.

2012-04-18
Meningslösare än de flesta filmer jag sett på samma ämne...
Merwin
2012-04-02
Hahah kul att man pausar filmen och loggar in här för att kolla på kommentarerna innan man fortsätter kolla xD
DrT
2012-03-30
Det här en väldigt svag tvåa för det är en mycket amatörmässig film, men samtidigt finns det något innovativt över filmen, vilket i och för sig bara kan vara resultatet av ett dåligt manus, men ändå.
100tonvalspäck
2012-03-27
En liten usel film om tråkiga omständigheter. Ologisk, oengagerande och ointressant.