1.7

Queen Sized

Maggie Baker är en överviktig 17-åring som blir mobbad i skolan. På skoj blir hon nominerad till att delta i omröstningen om att bli skolans baldrottning. Maggie bestämmer sig för att satsa allt och faktiskt försöka vinna.

Originaltitel Queen Sized
Regissör Peter Levin
Manus Rodney Johnson, Nora Kletter, Richard Kletter
Genre Drama, Komedi, 2000-tal
Skådespelare Nikki Blonsky, Annie Potts, Lily Holleman, Liz McGeever, Kim Matula

TheHorrorfan
2013-10-29
Får en väldigt svag 3a. Går att se för stunden, men inget man vill se fler gånger. Anledningen varför den får en 3a är för att budskapet är väldigt fint.
cred2winona
2010-12-31
Usch, men Nikki Blonsky är alltid bra.
heeeello
2010-11-13
Ledsen, men det var verkligen inte mycket att ha - fortfarande sterotypt, bara på andra hållet.
mgrankvist
2010-03-26
gisses vilket skräp!
Lavinia
2009-11-29
mycket klyshor och fåniga moralkakor, storyn är förutsägbar och inte särskilt intressant. men genomförandet av materialet är helt okej och den funkar att kolla på en slö söndag. lite trisst att Nikki Blonsky får göra i stort sett exakt samma roll som i Hairspray
Angeliana
2009-06-19
jag blev lite irriterad på sättet hon betedde sig mot hennes mor ibland. Förutsägbar, ingenting som riktigt sticker ut . Små mysig om man inte orkar byta kanal när man ligger och är sjuk.
Bumsi
2009-06-15
Faller platt när predikandet om antiperfektion avslutas med dyr makeup och fina klänningar
Rikk3
2009-06-15
Trist film!! Det hände liksom inget roligt som var värt att se ingen vändpunkt, en två för att hon sa lite bra saker och den hade en handling iaf.
Kosmoskorven
2009-06-15
Nej men fy fan vilken sötsliskig moralkaka!
ROCK0N
2009-06-15
Helt okej söndagsfilm när man bara vill slötitta på något.