2.7

Pussy Have the Power

Några tjejer spelar in låten "Pussy Have the Power" i en musikstudio. En kille knackar på och frågar om han får lyssna.

Originaltitel Pussy Have the Power
Regissör Lovisa Sirén
Manus Lovisa Sirén
Genre Drama, Kortfilm, 2010-tal
Skådespelare Siri Hjorton Wagner, Maja Christenson, Adriana Aburto Essén, Emma Broomé, Olov Tegby Frisk

Asmorod
2020-05-19
Oresonligt usel.
dafreakish
2017-01-05
En film som varken börjar intressant eller fortsätter så. Jag förstår den feministiska infallsvinkeln men jag undrar vad poängen är.
KimEkberg
2016-06-17
rolig
Kortfilm
2016-04-09
Citerar SVT: "handlar om hur män förstör kreativiteten". Det här inte feminism, utan i så fall snarare anarkism och omoget beteende (oavsett kön). Feminism innebär att det är precis samma sak med män som kallar sig kukar och sjunger "penis" gång på gång. De blir säkerligen kallade för bögar utan att vara det. Tyvärr späder sånt här bara på könstänk och missuppfattningar om att feminister är manshatare, att man inte kan vara feminist om man är man osv. Feminism handlar exempelvis om att både kvinnor och män ska kunna känna sig trygga, ha samma rättigheter och skyldigheter. Inte om att hämnas på ett kön, kränka ett kön eller provocera.
Bozze80
2016-01-14
Det finns en poäng här, men vågar man inte gå hela vägen så blir det mest intetsägande och lite tråkigt, fast välgjord är den absolut!
2015-01-13
Nja… filmen är vid flera tillfällen på väg mot en poäng men löper inte linan fullt ut någon av gångerna. Potential finns, men slutresultatet blir alldeles för spretigt.
AlbinWesley
2014-12-31
En film kretsande kring musik på detta vis, kräver en bra låt för att vara dräglig. Denna är för jävlig, filmen är i övrigt en aning intressant.
Valarn
2014-12-21
Precis som Jompalompier såg jag den på SVT-play. Tydligen kunde hen betygsätta den 5 minuter innan mig, vilket är märkligt. Bra, i vilket fall!
Jompalompier
2014-12-21
Riktigt dålig låt men snygg film. Schyssta åkningar och intressant ämne (vad är feminism?)
Kortfilm
2014-12-21
Vad vill de säga med filmen som inte framgår av titeln? Den blir inte bättre eller intressantare för att ordet "pussy" upprepas hela tiden.