Puncture

En ung drogberoende advokat måste kämpa mot sina egna inre demoner samtidigt som han kämpar mot en stor läkemedelsjätte.

Originaltitel Puncture
Regissör Adam Kassen, Mark Kassen
Manus Paul Danziger, Chris Lopata, Ela Thier
Genre Drama, 2010-tal
Skådespelare Chris Evans, Michael Biehn, Vinessa Shaw, Kate Burton, Brett Cullen, Marshall Bell, Jesse L Martin, Jennifer Blanc-Biehn, Roxanna Hope, Austin Stowell, Tess Parker, Julin, Sam Medina, Mark Kassen
Filmnummer 91966

2019-06-06
Stabil film. Lite Grisham fast med knarkarhunk i centrum. Blir något tjatig i längden, och tappar något i styrfart under resans gång. Men helt okej film. (7/15)
Andreas_
2016-03-20
Riktigt bra rättegångsdrama om en verkligen händelse med en bra Chris Evans i huvudrollen som spelar en drogberoende advokat som trots sitt dåliga leverne ska kämpa för rättvisan till sista blodsdroppen. Han spelar som sagt bra, vilket även övriga skådisar oxå gör och det är skrämmande att få se hur verkligheten ser ut när det gäller läkemedelsföretagen som endast tänker pengar när dom säljer sjukhusmaterial istället för i det här fallet säkerheten för personalen. Filmen är något kort, hade gärna sett haft en 30 min extra men filmen är ändå riktigt bra, trots att Chris Evans är lite väl rippad för sin drogberoende karaktär som verkligen är en hardcore knarkare men annars inget att klaga på och slutet är lite mytiskt, man förstår vad filmen vill förmedla men det finns inga bevis på hur det gick till i slutet om man jämför med verkligheten. Tycker verkligen att denna är värd att se och att den har en viktig historia att berätta och jag hoppas att dessa sprutor används idag eller kommer att börja användas för allas säkerhet även om läkemedelsföretagen skulle förlora pengar på dom. Stark 3:a blir betyget och det är nära 4:an men filmen är över för fort för att kunna få en 4:a tyvärr.
Zok
2015-08-11
Gillade denna.
Astrojacob
2014-08-23
Intressant men lite ojämn i tempot och för snabbt avslut. Dock cool Trea.
Taandborste
2012-08-27
Historien intresserar och det var roligt (roligt kanske är fel val av ord, egentligen..) att se Evans i huvudrollen. Hyfsad 3:a.

2012-08-24
Evans är bra. Riktigt bra.
Elfin
2012-01-09
stark trea
zooft
2012-01-06
Åh den här gilla jag starkt. Snygg, intressant och lite smått rörande. Sevärd.
jonbo
2011-12-15
Svagare trea, fastnar aldrig riktigt i storyn även om den tar upp ett intressant ämne.
PeterTheW
2011-12-11
Gllar Evans, han är duktig.