2.5

Punchline

Trebarnsmamman och hemmafrun Lilah har i hela sitt liv drömt om att bli komiker. En dag får hon ett erbjudande om att uppträda på klubben The Gas Station i New York. Lilah tackar ja och börjar arbeta på klubben i princip varje kväll. Hennes man har ingen förståelse för hennes passion för ståuppkomik men på klubben träffar hon Steven Gold, en man som även han brinner för detta.

Originaltitel Punchline
Regissör David Seltzer
Manus David Seltzer
Genre Drama, Komedi, 80-tal
Skådespelare Tom Hanks, Sally Field, John Goodman, Mark Rydell, Kim Greist, Paul Mazursky, Pam Matteson, George McGrath, Taylor Negron, Barry Neikrug, Ángel Salazar, Damon Wayans, Joycee Katz, Mac Robbins, Max Alexander, Candace Cameron Bure, Laura Jacoby, Bianca Rose

2017-08-01
En rolig och underhållande film med bra skådespelare.
2016-11-12
Skådespelarna gör ju bra ifrån sig och man får sig ett par skratt men som helhet är filmen bara seg och tråkig.
amonamarth
2013-11-23
Alltså visst är den egentligen inte så dålig. Men kan inte låta bli att irritera på mig på huvudrollerna, de är dessutom pisstråkiga och man vill nästan hellre se mer av någon annan karaktär.
Shootenanny
2013-02-22
Som komedi är den egentligen inte särdeles lyckad och aldrig speciellt rolig. Som drama gör den sig betydligt bättre. Scenen på fiket innan den stora finalen, höjer filmen från en trea till en fyra — Tom Hanks är fantastisk, allrahelst just då. Oerhört melankoliskt.
Necross
2013-01-03
Det här lyfter aldrig. Sympatiserar inte med Sally Field.
micha
2013-01-01
helt ok!...om att värdera kärlek, vänskap och egokickar..=)
Arensberg
2012-12-30
misogyn så det förslår
philipmarlowe
2012-12-27
charmig film med sköna miljöer och ett socialt patos.
ryderup
2012-12-27
Sally Field är trevlig. Tom Hanks lite jobbig. Komedin värdelös.
Maxter
2012-10-20
Första gången ja såg den så var den en riktigt gäspig rulle för att många år senare bli till något som faktiskt är bra en film som inte är för alla blir då min bedömning =)