2.7

Pumans dotter

Efter en militärmassaker i en by i Guatemala flyr indianflickan Aschlop till Mexico tillsammans med sina föräldrar. Hennes bror försvinner i samband med massakern och Aschlop beslutar sig för att trotsa farorna och återvända till Guatemala för att söka efter sin bror. På sin färd vägleds hon av sitt och broderns skyddsdjur: Puman och Ugglan. Fritt efter en roman av Monica Zak.

Originaltitel Pumans dotter
Regissör Ulf Hultberg, Åsa Faringer
Manus Åsa Faringer, Bob Foss, Ulf Hultberg
Genre 90-tal, Drama
Skådespelare Elpidia Carrillo, Nora Aguirre, Ángeles Cruz, Dolores Heredia, Alfonso López S, José Pedrero, Gerardo Tarcena, Damián Zavala

Skapad 2019-12-20 av Natasha
Filmen Pumans dotter såg vi tillsammans i klassen i samband med ett tema på skolan, tema Guatemala. Parallellt med denna film fick vi även a del av en föreläsning där det berättades om återupp...   Läs mer »

Kautsky
2010-02-09
Hmm, såg den också i skolan men var lite för längesedan för att kunna sätta ett rättvist betyg idag. Har för mig att den kändes gripande då iaf.
jaghardamp
2009-10-17
Minns att lärarna på högstadiet hade en present till klassen; vi skulle se denna filmen på lektionstid för nöjets skull. Ingen uppskattade filmen.
idd
2007-12-11
helt ok standarddrama om ett förvisso intressant ämne..
Bovenberg
2006-05-22
Den var inte jättebra men väldigt stark.
Semiramis
2005-03-15
Jag såg den i Guetamala, vilket väl gjorde känslorna lite speciella, men jag tyckte inte att den var så himla bra ändå!
TweedyIsGod
2004-10-08
såg den med skolan i sjuan så... den känske är bättre än jag fattade då.
ajje
2004-09-25
jo, länge sen jag såg den...men jag kommer ihåg att den var väldigt stark...så jag läste boken också! :D