2.1

Proud Mary

En yrkesmördare möter en ung pojke som kickar igång hennes modersinstinkter.

Originaltitel Proud Mary
Regissör Babak Najafi
Manus Steve Antin, John Stuart Newman, Christian Swegal
Genre Action, Kriminalare, Thriller, 2010-tal
Skådespelare Taraji P Henson, Billy Brown (II), Jahi Di'Allo Winston, Neal McDonough, Margaret Avery, Xander Berkeley, Rade Serbedzija, Erik LaRay Harvey, Danny Glover, Adobuere Ebiama, Owen Burke, Bo Cleary, Therese Plaehn, James Milord, Alex Portenko

Rele
2021-08-18
En skjutglad och blodig film med många lik. Jag ger en svag tvåa.
fridenpaden
2019-02-17
Åh, så hemskt dåligt manus. Den där "proud Mary" är en karaktär som gör extremt ologiska val bara för att föra fram intrigen i filmen. Sånt hatar jag. Egentligen är väl det här en typisk tvåa men jag hatade varje minut.
Taliah
2018-04-27
Roligt att se en skildring av en badass som bryr sig om barn. Annars lite sådär.
StureStenhög
2018-04-08
Det är väl en högst ordinär film på de flesta plan det här, men jag gillade den lite ändå. Det är lite blaxploitation-vibbar utan att för den sakens skull hamna i hyllningsträsket, och Taraji P Henson är ett kul val som huvudrollsinnehavare i en sådan här film, och hon lyckas mer än väl med att bära upp det här. Samspelet mellan henne och lillkillen är också bra, och det är där filmens kärna ligger. Tur är väl det, för i övrigt är det mesta väldigt trött. Men jag hade det iaf tillräckligt behagligt för att en svag trea ska kännas motiverad
ulpe01
2018-01-18
Underhållande action som påminde mig mycket om typ "The Equalizer" och lite "John Wick". Fast här är det Taraji P Henson som kickar rumpa och gör det bra. Rätt förutsägbart, men fullt acceptabel action.