Promised Land

Steve Butler och Sue Thomason är anställda på naturgasföretaget Global. De åker till en amerikansk småstad för att övertyga landägarna och invånarna att det ligger i deras bästa intresse att sälja borrningsrättigheter till Global. När en miljöaktivist dyker upp och belyser komplikationer med borrningarna blir arbetet dock en större utmaning än väntat.

Originaltitel Promised Land
Regissör Gus Van Sant
Manus Matt Damon, John Krasinski
Genre Drama, 2010-tal
Skådespelare Matt Damon, Frances McDormand, John Krasinski, Rosemarie DeWitt, Hal Holbrook, Ken Strunk, Scoot McNairy, Tim Guinee, Titus Welliver, Terry Kinney, Lucas Black, Sara Lindsey, Kristin Slaysman, Johnny Cicco, Cain Alexander, Dan Anders

Olof_Gronlund
2023-10-21
Kändes som en rip off av Erin Bronkovich och det var nog svårt att inte likna den. Men välspelad, trevlig och underhållande, men inte helt glad för slutet. Den funkar.
amam
2022-12-11
Svag trea, platt manus och väldigt förutsägbar. Känns som de lånat rätt friskt med ideer från Thank You For Smoking men inte lyckats alls lika bra med dom.
92axha10
2018-12-18
Filmen spelas ut precis så som du tror den kommer göra. Inga överraskningar och ett budskap som inte förmedlas subtilt alls. Underhållningsvärdet är okej men kommer inte minnas denna länge.
Christofer
2018-11-17
Budskapet kändes en aning oklart faktiskt med det manuset. Lägg till en Matt Damon på sparlåga så blir det ett rätt segt resultat.
Nalleman
2018-11-11
Jag gillar den skarpt! Visar ännu en gång att amerikanarna är duktiga på film fast många rynkar på näsan åt dem.
Howler19
2018-03-09
Välgjord film som hanterar en svår balans helt okej större delen av filmen, men tyvärr är slutfasen tillräckligt bedrövlig för att förstöra det som hade byggts upp.

2016-12-06
En svak firer for det gode håndverket.
2016-08-05
Ganska bra men slutpoängen har ingen oumph liksom. Inga karaktärer och så känns trovärdiga eller intressanta direkt heller. McDormand lyfter dock bitvis. Men inte riktigt nog till trea. Den är bra men inte BRA.
CultOfZenith
2016-04-09
Ovanligt gemytligt för att vara Van Sant, trots att filmen förstås har en allvarsam inramning. Och det hade varit gott nog, om inte manuset hade innehållit en tafflig vändning. Svag trea, tack vare kompetent regi och skön dynamik mellan Damon och McDormand.
Pam-Pam
2016-04-02
Frances McDormand är grym, och förgyller verkligen scenerna så fort hon är med. I övrigt okej film.