2.5

Prinsessor för en dag

Hortense är en medelålders gift kvinna som har ett förhållande – eller två – utanför äktenskapet. Hortenses bror är nygift och har precis framkallat bröllopsfoton tagna av Marie, som brudgummen haft ett gott öga till. Maries far spelar upp alla tänkbara scenarier när han får reda på att en gammal kvinnlig bekantskap skakomma på besök. En annan karaktär är Luis, en trött busschaufför i Paris, som mitt under sin rutt i telefon får höra av sin fru att hon tänker lämna honom. Filmen följer dessa människor som alla försöker göra det bästa av de motgångar, komplikationer och förhinder som möter dem i dagens Paris.

Originaltitel Reines d'un jour
Alternativ titel Même pas mal, A Hell of a Day
Regissör Marion Vernoux
Manus Nathalie Kristy, Marion Vernoux
Genre Drama, Komedi, 2000-tal
Skådespelare Jane Birkin, Sergi López, Karin Viard, Hélène Fillières, Victor Lanoux, Clémentine Célarié

PeepingPablo
2009-10-21
Lätt förvirrad film som tar sig i slutet. Ingenting sensationellt, men den funkar.
Krusty
2009-07-20
Typisk film som man bara ser om man har Silver. Och som vanligt är det en bagatell och inget som man kommer minnas särskilt länge.
Pluva
2009-05-23
Såg precis filmen på tv, den var lite små flumm men det är inte en film som jag i vanliga fall skulle se.