3.3

Primer

En grupp ingenjörer försöker uppfinna något som ska göra dem rika. Men priset för framgång är högt och galenskapen lurar bakom hörnet.

Originaltitel Primer
Regissör Shane Carruth
Manus Shane Carruth
Genre Drama, Thriller, Science Fiction, 2000-tal
Skådespelare Shane Carruth, David Sullivan, Casey Gooden, Anand Upadhaya, Carrie Crawford

djonipony
2023-09-25
1.5. När jag efteråt läste plotten på Wikipedia tänkte jag "Jaha, var det DET den skulle handla om, det låter ju spännande, synd att en potentiellt bra film helt slösades bort genom att göras fullständigt obegriplig." Fick tidigt minnesvibbar från 2022 års polynesmysterium Pacifiction, dvs att man i början inte får svar men intalar sig att det säkert kommer. Meeen så kommer det tyvärr aldrig.
Körsbär
2017-09-30
Gav den här skiten 25 min, sen gav jag upp. Vissa personer ska inte göra film.............
Murvel48
2017-04-26
Jag tror inte filmen hade varit bättre om jag fattat vad den gick ut på.
husberg
2016-11-30
Svårt autistisk "underhållning" för personlighetsdeficienta KTH-doktorander. Detta skrivet i affekt på grund av det faktum att jag knappt begrep någonting av "handlingen".
JPerlie
2016-06-14
Jag gillar att de inte bryr sig om man förstår filmen eller inte "if you cant keep up, thats your problem". Men det finns förklaringar som kan behövas för att faktiskt hänga med. Kan vara bra att kolla på iaf i efterhand för att uppskatta filmen lite mer om man som mig kände sig något vilse. Jag tycker om ideen och konceptet. Men denna film är jag inte tillräckligt "nördig" för på rätt sätt. Jag rekommenderar den främst till vetenskapligt intresserade, fysiker, tekniker, matematiker och givetvis, de med intresse för tidsresor. Jag ger den en svag trea utefter min egen smak men kan se hur denna film bör ges ett högre betyg i någon annans ögon :)
BrutusBeefcake
2016-05-13
Cool film med en perfekt speltid, men det är något som saknas som jag inte helt kan sätta fingret på. (9-/15)
ChrullOrson
2015-12-20
Hänsynslös är det första jag kommer att tänka på. Primer bryr sig inte om att du inte hänger med - och jag gillar det!
Florian1978
2015-06-14
Jag förstod inte filmen ...
Spook
2015-06-13
svår film men väldigt bra. behöver ses flera gånger för att förstå
KnightVision
2015-04-25
Jag är inte rätt sorts smart för detta, men jag gillade paradoxerna. Rekommenderar varmt att titta på någon av förklaringsfilmerna på youtube efteråt.