3.5

Primal Fear

Martin Vail är en ärelysten advokat som tar sig an ett fall i förhoppning om att han ska hamna i rampljuset.

Originaltitel Primal Fear
Regissör Gregory Hoblit
Manus Ann Biderman, Steve Shagan
Genre Drama, Kriminalare, Thriller, Mysterium, 90-tal
Skådespelare Richard Gere, Edward Norton, Laura Linney, Andre Braugher, Maura Tierney, John Mahoney, Alfre Woodard, Frances McDormand, Terry O'Quinn, Steven Bauer, Joe Spano, Tony Plana, Stanley Anderson, Jon Seda, Reg Rogers, Kenneth Tigar

Xtro
2016-07-12
Hade kunnat få högre betyg om nånting mer var lika lysande som Norton.
BrutusBeefcake
2016-07-06
Nog den mest underhållande rättegångsfilmen jag sett hittills och Norton är ju som i princip alla andra säger fantastisk. Det osar 90-tal runt hela filmen vilket jag bara ser som positivt. Men det är ändå ganska standard och rättegångsfilmer är inte helt min kopp te, så stannar på en trea. (9/15)
DrJW
2015-11-28
Handlingen har en del flaws, men den är ändå sevärd och har en bra twist. Edward Norton i en tidig roll innan genombrottet med Fight Club och den här visade vilken potential Norton hade som skådespelare.
Rele
2015-08-07
En film med några duktiga skådespelare. Norton gör väldigt bra prestation redan i den här filmen. Jag ger en stark trea.
2014-12-14
Detta var en film som jag länge velat se. Detta mest för att alla jag har mött som har sett denna film inte kan sluta att tala om hur bra Edward Norton är i den. Nu när jag sett den kan jag bara hålla med men man får inte heller glömma Richard Gere som sköter sig och Laura Linney som alltid är bra. 3+
santiago
2014-05-13
Helt okej rulle. Gere spelar sin standardroll men Norton var grym.
Zipper
2014-03-18
Det är rätt kul med dessa gamla 90-talare som utspelar sig i amerikanska domstolar. Men konceptet håller sällan hela vägen i mål och inte den här gången heller. Norton gjorde det riktigt bra, en skådis man ser allt för sällan nu för tiden.
Florian1978
2013-11-02
90-talet var uppenbarligen domstolsfilmernas tid och den här är en i raden. Filmen lyfter intressanta moraliska frågor men den är rätt seg emellanåt. Genomsnittlig film.
Redfield4ever
2013-08-07
Standard Courtroom drama med några guldklimpar i mitten. Edward Norton och Laura Linney är filmens stora höjdpunkter och det är roligt att se dem båda i vad jag tänker anta gjorde mycket för deras respektive karriärer. Framförallt Norton.
Redfield4ever
2013-08-07
Standard med ett fåtal briljanta ögonblick. Bra, men inget mästerverk precis.