2.5

Price of Death

Några människor mördas vid ett rån. Stadens bråkstake döms för brottet. Mr Silver anlitas för att bevisa mannens oskuld till just detta brott. En blandning mellan spaghettiwestern och giallo.

Originaltitel Il Venditore di morte
Alternativ titel Last Gunfight
Regissör Lorenzo Gicca Palli
Manus Lorenzo Gicca Palli
Genre 70-tal, Western
Skådespelare Gianni Garko, Klaus Kinski, Luciano Pigozzi, Gely Genka

akasava
2010-08-06
En spaghettiwesterngiallo med tung betoning på giallo. Trots två imponerande namn i rollistan, Garko och Kinski, så är det här en riktig lågbudget film - och det både syns och hörs. Som mordmysterie är den halvintressant, och som spaghettiwestern är den rätt så misslyckad. Inkluderar en slapstickgubbe i pubhatt, som dessutom utgör en stor del av filmen, i form av rollen som advokaten. Sånt där har en tendens att få mig att vilja vrida på mig olustigt.
Krantzylvania
2008-01-02
Väldigt ovanlig western, gialloliknande och spännande och Garko är elegant och cool som vanligt. Jag tycker att det är stora fel på Bud och Terrence, finns inget sämre men det lyckas inte förstöra den här filmen eftersom det inte är så mycket.
XenoMorph
2006-09-29
Klaus Kinski är det som mest gör filmen sevärd. Ganska trevlig musik också.
DiamondWillie
2005-09-09
Inget fel på Terence och Bud men ibland passar det inte riktigt
DiamondWillie
2005-09-09
Förvånansvärt bra Spaghetti western med giallo influenser. Gianni Garko är något av en Playboy-Cowboy. Klaus Kinski spelar smått galen som vanlig och allt funkar som det ska. Filmen glider ibland lite in på Terence Hill och Bud Spencer territorium men det känns konstigt nog ok.