2.3

Price Check

Pete Cozy har problem att få ett lyckligt äktenskap med stigande skulder att gå ihop med sitt jobb som han hatar. När han får en ny chef, den mänskliga dynamon Susan, blir Pete indragen i hennes orkan till liv och tvingas jobba hårdare än han någonsin har gjort. Plötsligt dyker pengar och möjligheter upp. Frågan är till vilket pris?

Originaltitel Price Check
Regissör Michael Walker
Manus Michael Walker
Genre Drama, Komedi, 2010-tal
Skådespelare Eric Mabius, Parker Posey, Annie Parisse, Josh Pais, Cheyenne Jackson, Edward Herrmann, Elizabeth Masucci, Xosha Roquemore, Amy Schumer

fridenpaden
2016-05-01
Manuset är bra men slutet kom abrupt. Däremot är det här en skräddarsydd roll för Parker Posey. Posey gör det hon är bäst på. Fantastiskt kul att se. Hennes bästa sedan 90-talet?
idaho1981
2016-04-30
Kanske ger det en bild av Corporqte America, men det var ändå oengagerande och det kändes som att det lite väl fort ibland, helt plötsligt är han allas guldgosse, men det fanns egentligen ingen anledning till det. Jag kan inte känna för någon karaktär, stör mig mest på dem och tyvärr tycker jag att Poset spelar över lite väl mycket, vilket är synd för jag brukar gilla henne.
shibari
2013-05-04
Helt okej manus, men skådespelarna saknar all form av rytm och timing, vilket medför att hela filmen faller platt.

2013-03-16
Parker Posey är enastående som sociopatisk chef som använder sig av härska och söndra bland sina anställda. Filmen lyckas hålla sig på linjen hela tiden utan bli överdriven. En film om Corporate America som känns realistisk, hur långt vissa kan gå för att klättra på karriärsstegen i vårt konstruerade samhälle.