3.5

Pretty Soldier Sailor Moon R: The Movie

Den första Sailor Moon-filmen. Mamorus barndomskamrat Fiore återvänder för att uppfylla ett gammalt löfte. Till varje pris, och utan tanke på konsekvenserna.

Originaltitel Bishôjo senshi Sailor Moon R: The Movie
Alternativ titel Sailor Moon R the Movie: Promise of the Rose
Regissör Kunihiko Ikuhara
Genre 90-tal, Animerad, Komedi, Drama, Romantik
Skådespelare Aya Hisakawa (röst), Kotono Mitsuishi (röst), Rica Fukami (röst)

BadCharlotte
2013-07-21
Älskar den här <3
Saikano
2007-10-04
Väldigt söt, o lite sorglig på sina ställen med :) Underbar film.
Craxyknas
2006-06-19
Min favorit bland Sailor Moon filmerna^^ Kanske bara för att jag älskar kärlekshistorier hehe. Men den är bra hur som helst! :D
Evangeline
2006-02-06
Den var inte så jätte bra, men den va rätt ok för min del. Ganska sorglig.
Godzillasaurus
2005-10-06
Den bästa av Sailor Moon-filmerna tycker jag.
Mr.Parker
2005-03-31
Det blev bara en 3:a. Jag är stor Sailor Moon fantast, men jag förväntade mig mer av filmen. Det finns MÅNGA avsnitt i seriens 200 episoder som är mycket, betydligt bättre än hela den här filmen. Men den va helt ok.
Mr.Parker
2005-03-30
Håller på och tittar just nu, Sailor Moon är en grym anime-serie. Sailor Moon R kan mycket väl vara den bästa av seriens alla 5 säsonger. Återstår att se vad jag sätter för betyg på Sailor Moon R The Movie
MaraJade
2005-01-30
Riktigt bra. Även om Usagi kan vara lite väl gnällig ibland så gillar jag både serien och de filmer jag sett. Och musiken är ju bara så underbart.
Neptunes
2005-01-29
Filmen hade allt jag älskar med serien och inget av de jag ogillar med den.
senshidude
2004-12-18
Detta är klart den bästa Sailormoon-filmen. Jag tycker den håller väldigt hög klass.