1.9

Prästen i paradiset

Äntligen stod prästen i predikstolen. Eller också inte. Kjell Bergqvist som lagom försupen präst i Svenska kyrkan i Thailand, och han gör allt annat än håller i gudstjänster.

Originaltitel Prästen i paradiset
Alternativ titel Happy Hour in Paradise
Regissör Kjell Sundvall
Manus Niclas Ekström
Genre Komedi, 2010-tal
Skådespelare Kjell Bergqvist, Eva Röse, Richard Ulfsäter, Björn Bengtsson, Atle Antonsen, Agnes Kittelsen, Stig Engström, Deyana Viktorsson, Peter Schildt, Maria Fahl-Vikander, Ulf-Peder Johansson, Annika Nordin, Evalena Ljung-Kjellberg, Åsa-Lena Hjelm, Anders Lönnbro

Nalleman
2020-06-20
Jösses vilken dålig film men med Kjell Bergqvist (grovt överskattad) och Eva Röse i ledande roller är det väntat.
deswhip
2019-02-28
Filmen är lite pajig rent allmänt, jag förstår att den fått så många ettor. Jag tänker tex på skådespeleriet som är sådär, det kryllar av icke trovärdiga klyschor om Thailand och förresten låg trovärdighet rakt igenom. Men jag tycker ändå att den var underhållande och en positiv filmupplevelse.
KyLLo
2018-05-02
Bästa tortyren vore att tvingas titta på en sån här film i ett svep. Den sämsta sidan av komedi-Sverige. Partaj och Hey Baberiba kan vara ojämnt, men i jämförelse hade jag mycket hellre sett en sådan film. Gillar parodier, men det här är inte ett dugg träffande eller komiskt, utan bara tillgjort, klyschigt och påfrestande.
Murvel48
2018-04-28
Överspelad och helt poänglös smörja.
karlstadtös
2017-07-20
Så sjukt dålig! Varken rolig eller underhållande, bara fånig!
kallewj
2016-02-13
Jag brukar gilla allt med Kjell B, men detta alltså, känns som något som partaj/hejbaberiba har gjort...
DOKAN
2016-02-02
Kjelle Berka - allas våran moder Teresa - fjantar runt. Kul om man är dyngrak som undertecknad var under visningstillfället.
Little_gila
2015-11-07
Skön film, riktigt rolig, underbar och upplyftande musik :D
MrTranquility
2015-11-05
Nej nej nej, vilket skräp. Överspelad a lá julkalendervis (läs Eva Röse). Möjligen att filmen kan attrahera en yngre publik.
larsen1976
2015-07-30
Kjelle visar prov på sin skådespelartalang, men för övrigt har filmen mycket att önska. Något förutsägbar och kliché. Eva Röse spelar också kanon.