2.2

Poltergeist II - den andra sidan

Familjen Freeling har fått ett nytt hus. Men spökerierna fortsätter.

Originaltitel Poltergeist II: The Other Side
Regissör Brian Gibson
Manus Mark Victor, Michael Grais
Genre Thriller, Skräck, 80-tal
Skådespelare JoBeth Williams, Craig T Nelson, Heather O'Rourke, Oliver Robins, Zelda Rubinstein, Will Sampson, Julian Beck, Geraldine Fitzgerald

Skapad 2019-11-02 av cineasten89
Inte lika bra som föregångaren, men ändå någorlunda bra. Heather O'Rourke är tillbaka i rollen som Carol Anne, som i förra filmen blivit kidnappad av andar från andra sidan. Hon har kommit ti...   Läs mer »

Robkiller
2021-11-01
Smått underhållande, även om det inte kan påstås vara bra.
karlmats
2020-10-20
Jag gillade första filmen och här hade man ju fått med sig alla överlevande skådisar men det räckte tydligen inte. Man glömde Hooper och Spielberg och då fick man en totalt meningslös uppföljare utan existensberättigande. Att ha en gammal indiankyrkogård som backdrop i första filmen fungerade betydligt bättre än att ta in en gammal indian raka vägen från Pizzeria Shima i Uppsala och få förklara hur allting hänger ihop. Zelda Rubinstein var lite irriterande i första filmen och här känns hon mest trött och överflödig. Nelson spelar över och inte på ett bra sätt. Ungarna är dåliga skådisar och hela handlingen andas hafsjobb för att casha in på originalet. Uppföljare har lite extra press på sig att leverera underhållning, man blir ändå inlurad på namnet och när de inte alls lyckas så blir det också enklare att skicka ner skiten i källaren. En stark 1a.
2020-08-07
Jag tyckte redan att första filmen var ganska dålig, men det här var ju en riktig kalkon. Karaktärerna beter sig totalt orealistiskt och skådespeleriet är otroligt uselt, framför allt från Craig T. Nelson. Inte var han väl fullt så här dålig i första filmen? Storyn är ett dessutom ett riktigt hafsverk, och ingenting kan tas på allvar. Lite komiskt dock att Will Sampson spelar den mest stereotypa indian som kan tänka sig. Överhuvudtaget är det ju ganska komiskt det här och därmed också lite underhållande. Med tanke på hur många trötta och småtrista skräckuppföljare som jag har tragglat mig igenom, så får jag nog ändå sätta ett visst värde i det. Den kanske förtjänar en etta, men jag ger den en svag tvåa
päronanton
2020-06-02
Tycker första filmen är lite bättre, En mer mörkare stämning. Men denna är helt klart sevärd! Och så här de ju åttiotal!!!
2019-01-27
URK.. tycker inte om den här filmerna, inte ens som barn...
Andreas_
2017-11-01
Rätt dålig uppföljare eftersom den saboterar hela historien och bakgrunden till den första filmen och även om man tyckte denna var lika läskig som första filmen när man var liten så är den inte alls läskig idag på något sätt, men det är original skådisarna från första filmen även här och det är dom så håller filmen någotsånär flytande, utan dom så hade betyget varit en 1:a men eftersom handlingen i del 2 är så fånigt kass så blir betyget en mycket svag 2:a men blir som ändå att man måste se den bara för att original skådisarna är med.
Megalon
2017-05-01
Klart godkänd uppföljare med många häftiga effekter. Lite tunnare story än den första dock.
2016-08-22
Sämre än ettan. Bättre än trean.
Lotso
2014-10-26
I sin helhet är detta ingen särskilt bra uppföljare. Den förhastar slutet alldeles för mycket och handlingen extremt tunn och allt härligt som var bra med första filmen är helt borta här. Det enda positiva är att kemin med familjen är fortfarande bra och välspelat, jag trodde detta fortfarande var en riktig familj som i första. De försöker inte spela dåligt trots materialet utan kör på som om det vore första filmens kvalité igen, vilket uppskattas. Effekterna är även de bra och lika fantastiska som sist. Men det är fortfarande en film jag inte riktigt ser poängen i att existerar. Men om man illa tvunget vill veta och se en fortsättning efter händelserna i första filmen vad som hände med familjen senare, är den värd att se på, ungefär som Halloween II, fast sämre.
2014-02-08
Mkt spökeriet blev det! men blir lite väl seg emellanåt" men ändå rätt otäck. 2+