2.6

Polar

När en pensionerad lönnmördare förvandlas från jägare till byte gör han comeback för att strida mot en armé av yngre och hänsynslösa mördare.

Originaltitel Polar
Regissör Jonas Åkerlund
Manus Jayson Rothwell
Genre Action, Kriminalare, Thriller, Äventyr, 2010-tal
Skådespelare Mads Mikkelsen, Vanessa Hudgens, Katheryn Winnick, Fei Ren, Ruby O Fee, Matt Lucas, Robert Maillet, Anthony Grant, Josh Cruddas, Lovina Yavari, Ayisha Issa, Pedro Miguel Arce, Anastasia Marinina, Martin Zolotarev, Richard Dreyfuss, Johnny Knoxville

Murvel48
2022-03-02
Kunde fått en trea om det inte vore för den osmakliga tortyren och alla flimrande flashbacks.
piotr
2021-01-29
Undvik. Som en musikvideo, utan musik, fast med tecknade figurer som spelas av riktiga människor, i ett manus skrivet av algoritm som försöker vara cool och eventuellt sarkastisk. Mads levererar, men har inget att bygga pâ.
fridenpaden
2020-10-17
När eftertexterna dör upp så förstod jag att Åkerlund regisserat. Föreståeligt. Många snabba klipp, ganska rörig. Tur för Åkerlund att jag gillar Mikkelsen.
LiqWid
2020-05-01
Vidrigt usel.
2019-10-18
Serietidningskänslan och de överdrivna karaktärerna, det brutala våldet, och Mikkelsens abnorma hårdhet gör att jag associerar till Sin City, men annars finns inte många likheter. Vidare känns det som att Åkerlund har tittat rätt så mycket på Guy Ritchies två första filmer, och sedan försökt att stjäla koncepten utan att riktigt lyckas. Polar är en duktigt ojämn film som mixar fjanthumor, töntkaraktärer och pinsamt låtsascoola inslag med suverän kolsvart humor, snyggt och brutalt våld samt en Mads Mikkelsen som är det hårdaste som setts på film detta millennium. När eftertexterna väl rullar har det bra vunnit över det dåliga, och även om filmen kanske inte förtjänar en fyra så gör Mads det. (10-/15)
philipmarlowe
2019-05-19
WTF? Shit, vilken töntfilm! Trodde ju iofs att det skulle vara en arktisk överlevnadsfilm... Tänk så mycket bra som hade kunnat produceras för resurserna till den här bajstårtan.
bryngel
2019-02-23
Kunde ju varit så bra. Mikkelsen är grym som vanligt. Men vad hjälper det när det skvalpar över på alla andra punkter liksom.
AsianDawn
2019-02-23
Stabil, skoningslös actionthriller som kryddats med märkligt överdrivna biroller.
deswhip
2019-02-20
Jag gillar inte riktigt när de i vad som ska föreställa en vanlig historia i verkliga världen blandar in seriefigursliknande karaktärer. Men jag gillar Mikkelsen och den kvinnliga huvudrollen. Slutet knöts också ihop bra.
ekback
2019-02-15
Fucking grym på alla sätt! Mörk action komedi, inte alls vad jag hade förväntat mig, mycket postivit överraskad. Actionscenerna var ju grymma, Mikkelsen äger hårt och hela handlingen är fan skön. What\\'s not to like? :D