3.2

Poirot: The Mysterious Affair at Styles

Emily Ingelthorpe, den rika ägarinnan av godset Styles Court, har gift sig med en betydligt yngre man, Albert. Detta skapar slitningar i familjen, då Emilys släktingar tror att Albert bara är ute efter hennes pengar. När hon plötsligt förgiftas, kallas Hercule Poirot in för att lösa mordet.

Originaltitel Poirot: The Mysterious Affair at Styles
Regissör Ross Devenish
Manus Clive Exton
Genre Drama, Thriller, Kriminalare, Mysterium, 90-tal
Skådespelare David Suchet, Hugh Fraser, Philip Jackson, Beatie Edney, David Rintoul, Gillian Barge, Michael Cronin, Joanna McCallum, Anthony Calf, Allie Byrne, Lala Lloyd, Michael Godley, Morris Perry, Penelope Beaumont, David Savile

2014-10-25
En filmatisering som baseras på Agatha Christies första roman och tillika introduktion av den belgiske privatdetektiven Hercule Poirot som lever och agerar i mitten av 30-talets England. Jag tyckte väldigt mycket om boken medan denna filmatisering inte ger lika stort nöje. Det är dock sevärt och då speciellt David Suchet i huvudrollen. Hugh Fraser i rollen som Poirots följeslagare, i de flesta fallen, Kapten Hastings är också bra.
Jexxie
2007-01-25