3.2

Poirot: The Clocks

Poirot reser till Dover för att hjälpa sin vän, löjtnant Colin Race som försöker lösa två fall samtidigt. Det ena fallet han undersöker är hans flickväns död och det andra en kvinna som befunnit sig på en mordplats.

Originaltitel Poirot: The Clocks
Alternativ titel Agatha Christie: Poirot - The Clocks
Regissör Charlie Palmer
Manus Stewart Harcourt
Genre 2000-tal, Drama, Mysterium, Kriminalare, Thriller
Skådespelare David Suchet, Frances Barber, Tom Burke, Phil Daniels, Beatie Edney, Olivia Grant, Anna Massey, Geoffrey Palmer, Lesley Sharp, Jason Watkins, Jaime Winstone, Andrew Forbes, Ben Righton, Anna Skellern

2014-11-04
Här får jag en historia som både har element av "whodunit" kombinerat med en spännande spionthriller. Första halvan av filmen fascinerar då händelserna är komplicerade och förvirrade för att under andra halvan få sina lösningar på ett underhållande sätt i ett högt tempo. Ovanligt mycket spänning för att vara en Agatha Christie-filmatisering. 4-
MaraJade
2010-05-20
Schysst avsnitt. Poirot is still going strong!
FrökenBredwad
2010-05-20
Gillade den, men jag gillar ju alla Poirot. Gillar det mer och mer för varje dag som går. Nästa Halloween ska jag gå som Poirot!
AsianDawn
2010-05-19
Fick Sherlock Holmes-vibbar i början, förmodligen för att en hel del hinner hända innan Poirot kallas in. Fick också av Hugh Grant-vibbar av Tom Burke... Lovande story med lite väl billig upplösning.