3.2

Poirot: Begravningar är farliga

Hercule Poirot med sin kända slutledningsförmåga blir kallad för att utreda ett dödsfall av en dysfunktionell släkts överhuvud, Rickard Abernethie. Familjens advokat ber Poirot att utreda Rickards död men även ett märkligt testamente. När familjen samlas för att få testamentet uppläst vräker mannen yngsta syster, Cora, ur sig att hon tror Rickard har blivit mördad. Poirot gör sig redo för att ge sig iväg för att träffa Cora men han nås av nyheten att hon blivit dödad av en inkräktare.

Originaltitel Poirot: After the Funeral
Regissör Maurice Phillips
Manus Philomena McDonagh
Genre 2000-tal, Drama, Mysterium, Kriminalare, Thriller
Skådespelare David Suchet, Robert Bathurst, Geraldine James, Anna Calder-Marshall, Monica Dolan, Kevin Doyle, Michael Fassbender, Fiona Glascott, Julian Ovenden, Lucy Punch, William Russell, Anthony Valentine, Benjamin Whitrow

2018-01-06
Inte min typ av film, för långt tempo och seg!!!
2014-11-04
Det är rätt kul att se Michael Fassbender i denna filmatiseringen. Fassbender som idag är en storstjärna i Hollywood. Lite synd att denna filmatiseringen inte når så högt och inte ger Fassbender större utrymme att visa upp sina skådespelartalanger. En helt Ok filmatiseringen dock men samtidigt rätt lättglömd trots som sagt välkända skådespelare.
booby
2014-02-21
Stabilt avsnitt. Den är stark på sina punkter men är inget utöver det vanliga. Kul att se Fassbender mysa runt också, det gav en annan dimension till avsnittet.
HomsanToft
2007-08-24
En stark trea, kanske en fyra. Jag ääälskar när Poirot samlar alla inblandade på slutet och avslöjar allas hemligheter!
MrAnderssonz
2007-08-12
jag tyckte att nunnerna var jätte myssko.. var säker på att de var inblandade i något skumt eftersom de var överalt, men ack vad fel man kan ha ibland...
kus
2007-08-09
Jag har skrivit det förr men än en gång suchet är perfekt som Poirot. Men filmen lyfter ej,
goeran
2007-08-09
Ett ganska välgjort avsnitt.
Jexxie
2007-06-30
poirot bra som vanligt i suchets skepnad
MaraJade
2007-04-30
Bra story även om slutet inte var direkt överraskande.