2.3

Playing for Keeps

Den före detta fotbollstjärnan George har lagt skorna på hyllan och tränar nu sonens fotbollslag. Fylld av dåligt samvete för att ha lämnat frun och sonen för sin karriär gör han allt för att återvinna deras förtroende. Men väl i hemstaden jagas han av uttråkade och otroligt vackra fotbollsmammor, vilket inte underlättar hans mål att vinna tillbaka sin familj. Nu börjar spelet om hans framtid på allvar.

Originaltitel Playing for Keeps
Regissör Gabriele Muccino
Manus Robbie Fox
Genre Drama, Komedi, Romantik, 2010-tal
Skådespelare Gerard Butler, Jessica Biel, Noah Lomax, Catherine Zeta-Jones, Dennis Quaid, Uma Thurman, Judy Greer, James Tupper, Iqbal Theba, Jason George, Sean O'Bryan, Mike Martindale, Marlena Lerner, Abella Wyss, Aidan Potter, Grant Collins, Grant Goodman

2017-06-30
Vägde länge mellan ettan och tvåan men nej, jag bryr mig inte och jag stör mig mer än jag roas så det blir en etta.
2015-11-15
En väldigt ooriginell film med en handling som jag har sett massor av gånger tidigare. Det finns dock en anledning till att dessa fortsätter att produceras och att jag då och då ser dem dvs. de är väldigt trivsamma. Får man som här också en rollista bestående av namn som Gerard Butler, Jessica Biel, , Catherine Zeta-Jones, Dennis Quaid, Uma Thurman och Judy Greer så lyfter det hela lite extra. Det är inte bra film men det är som sagt väldigt trivsamt att slappna av till film som detta. 3-
Loomis
2015-10-03
Skräpfilm!
marleey
2014-09-16
Oväntat svag film. Konceptet med en idrottsstjärna som strular med att komma in i arbetslivet efter karriären gillar jag. Men här misslyckas det totalt. Det är för många luckor i storyn. Jag menar, George Dyer verkar varit en framgångsrik fotbollsstjärna. Det borde betyda att han tjänat en del pengar. Men icke, och man får ingen förklaring till varför heller. Han verkar inte supit, knarkat eller spelat bort pengarna. George Dyer verkar inte speciellt misslyckad heller. Så vart är hans pengar? Sen så stör jag mig på att alla kvinnor i förorten verkar vilja ligga med Dyer, både singlar och gifta. Visst att Gerard Butlers karaktär Dyer är snygg, men det blir bara överdrivet när alla ska göra tjänster för han för sedan bli påsatta i gentjänst. Sen att Dyers ex ska vela fram och tillbaka..nä. Tråkigt, förutsägbart, orealistiskt och inte speciellt romantiskt.
mawlen
2013-08-02
Woho! En film helt i min stil! Rolig romantisk och lättittad
sonocronic
2013-07-28
Spännande och underhållande rakt igenom men lite långtråkig ibland. Klar 4a
uncle_funk
2013-07-17
Jag brukar betygsätta filmer efter vad dem är och vad dem är gjorda till. Denna är kul, trevlig, tidsfördrivande och exakt så som en förutsägbar feelgood rulle ska vara. Stort plus i kanten för alla talangfulla skådespelare.
mikaelsvensson
2013-06-29
Varken bra eller dålig skulle jag säga. Handlingen är ganska förutsägbar och filmen är ganska slätstruken. Passar nog bra som kvällsunderhållning på vardagar eller sega helgeftermiddagar.

2013-06-26
Vill börja med att säga att det är fan så störande när filmer utvecklas och slutar exakt som man tror! Annars så är det väl en småtrevlig och lättsam historia som absolut går att se på. Sett,glömt och uppskattat..
Tobbiee
2013-06-24