2.2

Plastpåsen

En man går till sin soptunna för att slänga en soppåse. Tunnan är full och han försöker bli av med sin påse på något annat sätt. Något som visar sig bli svårare än väntat...

Originaltitel Plastposen
Regissör Hans Otto Nicolaysen
Manus Kerry Crabbe
Genre Action, Komedi, Kriminalare, 80-tal
Skådespelare Jon Skolmen, Sverre Anker Ousdal, Hilde Grythe, Ingar Helge Gimle, Elsa Lystad, Reidar Sørensen, Per Schaaning, Anne Marie Ottersen

KyLLo
2019-03-29
Jag tänkte att jag skulle se en film med Jon Skolmen eftersom han just avlidit, och då blev det den här. 80-talskomedier brukar funka skapligt åtminstone, men här är det lägsta kvalitet på handling och humor. Rena pajaskonster. Sånt där som förskolebarn kan gapskratta åt. Själv vrider jag mig i plågor av hur konstruerat, medvetet överspelat och IQ-befriat det är. Det bästa är nog att Skolmen går omkring på stan i en morgonrock som om det vore helt naturligt. Men jag kan ju inte komma ifrån att en film som "Segelsällskapsresan" känns som ett mästerverk i jämförelse. Stark etta.
DonActive
2015-09-01
Norsk slapstick-komedi från åttiotalet.. En etta eller fyra. Idag var jag på gott humör. Räcker iof att se Jon Skolmen i introt för att säkra fyran. Att jag såg en kopia med engelska undertexter gjorde ju inte saken sämre.
HerrArne
2009-12-20
Plastiga syntar sänker en annars klart sevärd norsk komedi med Jon Skolmen i helfigur.
2009-05-30
Liksom svenska komedier från denna tiden är det svårt att tycka illa om detta. Taffligt och dåligt skådespel, men gjort med ett gott humör.
Almgren
2007-06-14
Tämligen uselt skådespeleri och ett manus som är helt kasst. Dessutom är den trots alla galenskaper alldeles för tråkig och seg för att funka som komedi.
jp
2006-05-19
Smårolig.
Dele
2005-07-19
En idé som inte riktigt håller hela vägen.