2.7

Trädgårdsfesten

Det är en ljuvlig sommardag i en trädgård utanför Paris. Castro, en avdankad tv-stjärna, anländer till sin producents inflyttningsfest. Bland de andra gästerna finns Castros exfru och deras dotter som just utkommit med en bok om deras misslyckade äktenskap. Såväl som youtubefenomen och en kändistörstande servitris. Det är helt enkelt upplagt för en munter tillställning... eller totalt kaos.

Originaltitel Place publique
Regissör Agnès Jaoui
Manus Agnès Jaoui, Jean-Pierre Bacri
Genre Drama, Komedi, 2010-tal
Skådespelare Agnès Jaoui, Jean-Pierre Bacri, Léa Drucker, Kévin Azaïs, Nina Meurisse, Sarah Suco, Héléna Noguerra, Miglen Mirtchev, Olivier Broche, Mister V, Frédéric Pierrot, Eric Viellard, Sam Karmann

2022-01-04
Jag ser mycket franskt, nästan mer än något annat. Det här är den värsta sorten. Det är bara mingel med småprat. Säkert vardagligt, trovärdigt och många kultursnobbar som känner igen sig i det, men det är bara dösnack. Det finns ingen poäng i samtalen och det leder inte vidare någonstans.
Albion
2019-11-28
Jag gillar Jaouis filmer överlag men denna gång får jag kämpa lite för att hitta dom positiva intrycken, men dom finns och kommer väl efterhand mer o mer. Bacri och Jaoui är ett stabilt radarpar och även denna gång står dom för behållningen till slut. Betyget landar på en svag 3;a, dvs 3-
2019-03-16
Har en svaghet för franska komedier och då allrahelst när Agnès Jaoui är inblandad. Det är härligt rörigt och högljutt och fantasifyllt och dysterkvisten Jean-Pierre Bacri hör onekligen till en av mina favoriter
erosagape
2019-02-10
Som ett blekt idélån från "Ces't la vie" med Bacri i en ännu värre roll.
lyssander
2018-10-08
Knappast en slump att filmen fått 5 av 6 i Svenska Dagbladet men bara 2 av 5 i Kommunalarbetaren. En träffsäker komedi om later och olater inom kultureliten. För mina tankar till Bunuels senare filmer, ofta på samma tema.
goeran
2018-09-10
Jag tycker kanske inte att Agnès Jaouis Place publique är lika roande som hennes tidigare filmer men den innehåller ändå en del skarpa iakttagelser; och filmen duger gott för en stunds tidsfördriv. Betyget blir en svag trea.