Pitch Perfect

Beca är tjejen som hellre lyssnar på det som kommer ut ur hennes hörlurar än på sin omgivning. När hon börjar på college har hon svårt att hitta rätt grupptillhörighet. Till slut hamnar hon i en a cappella-grupp med både elaka, rara och konstiga tjejer som enbart har sina vackra sångröster gemensamt.

Originaltitel Pitch Perfect
Regissör Jason Moore
Manus Kay Cannon
Genre Komedi, Romantik, 2010-tal
Skådespelare Anna Kendrick, Skylar Astin, Ben Platt, Brittany Snow, Anna Camp, Rebel Wilson, Alexis Knapp, Ester Dean, Hana Mae Lee, Kelley Jakle, Wanetah Walmsley, Shelley Regner, Caroline Fourmy, Nicole Lovince, Adam DeVine, Utkarsh Ambudkar, Michael Viruet, David Del Rio, Elizabeth Banks, John Michael Higgins, John Benjamin Hickey, Freddie Stroma, Jinhee Joung, Jacob Wysocki, Jawan Harris, Cameron Deane Stewart, Kether Donohue, Karen Gonzalez, Christopher Mintz-Plasse, Joe Lo Truglio, Har Mar Superstar, Jason Jones, Donald Faison
Betygsantal 2034

Skapad 2019-12-22 av FilmJakob
Pitch Perfect är en film regisserad av Jason Moore och är baserad på en roman skriven av Mickey Rapkin med samma namn. Jag har personligen inte läst boken så jag kan inte säga om regissören gö...   Läs mer »

Skapad 2019-12-16 av rikirock
Beca (Anna Kendrick) älskar musik. Hon älskar att göra musik, lyssna på musik och kanske till och med sjunga. Hon börjar på en ny skola där hon på campus stöter på en mycket annorlunda grupp...   Läs mer »

HerrNenne
2022-04-20
Ganska korkad och larvig men det är alltid trevligt att se Anna Kendrick och Rebel Wilson och filmen är lättsmält och småtrevlig.
BarryHero
2022-03-29
Minns denna som populär runt 2012 men har inte haft tillfället att se den förrän tio år senarew. Rätt rolig och innehåller en hel del ganska bra musikinslag. Får en att minnas forna collegedagar med grupper och klubbar, och utöver det är Kendrick, Wilson, och Astin bra i sina roller. Osäker dock om det är värt att spana in uppföljarna.
amam
2022-02-26
Anna Kendrick är väl den största behållningen, annars är det väl en ganska typisk söt musikal.
Starkbröl
2022-02-17
Highschoolnonsens med acappellatema. Gullig men blodfattig och förutsägbar.
Litsne
2019-06-08
Fantastisk - jag blev bara glad av den. Och acapella är bra!
TheHorrorfan
2019-02-01
Väldigt töntig, och innehåller till största dels inga roliga inslag.
2018-02-25
Jag hade gärna sett att man inte visat det som "skämmer ut" dem. Men det här är väl en sån där film som jag kommer att se en massa gånger, så jag får vänja mig.
Adoniram
2018-01-06
Charmerande banalitet.
GinNTonic
2017-01-28
Den här var ju skitrolig och får mig att vilja börja sjunga i kör igen!
Olof_Gronlund
2017-01-27
Ren katastroffilm, och jag tror att alla vet det. Men en ganska bra film att bara se sådär med ett halvt öga på om du gillar musik och oerhört oseriös och tramsig humor. Rebel Wilson är ju rolig och bjuder på sig själv.