Piraterna!

Piratkaptenen seglar iväg på ett uppdrag för att besegra sina rivaler, Black Bellamy och Cutlass Liz, för att tävla om priset, Årets pirat. Sökandet tar kaptenen och hans besättning från den exotiska stranden på Blood Island till de dimmiga gatorna i viktorianska London.

Originaltitel The Pirates! Band of Misfits
Alternativ titel The Pirates! Band of Misfits in 3D, The Pirates! In an Adventure with Scientists
Regissör Peter Lord
Manus Gideon Defoe
Genre Animerad, Familjefilm, Äventyr, 2010-tal
Skådespelare Salma Hayek (röst), Jeremy Piven (röst), Hugh Grant (röst), Brendan Gleeson (röst), Brian Blessed (röst), David Tennant (röst), Martin Freeman (röst), Imelda Staunton (röst), Ashley Jensen (röst), Al Roker (röst), Russell Tovey (röst)

Lotso
2014-07-03
Såklart är där negativa saker om filmen som att de blev lite kliché i en del fall och filmen är väl förutsägbar och det är ganska lätt att lista ut vart den är på väg och vad som ska hända härnäst. Men i all ärlighet så brydde jag mig inte så mycket på det för jag var helt överspeglad av hur bra animationen var och hur rolig filmen var. Jag rekommenderar verkligen denna bara för skämten och animationens skull den är väl värd det i mina ögon! Jag säger detta sällan men jag vill väldigt gärna se en uppföljare på denna filmen men den bombade tydligen vid biopubliken så där lär nog inte komma någon uppföljare, dessvärre.
Sznax
2014-02-14
Vass brittisk humor med en fantastisk cast och leranimationer av högsta klass. Ett lite för svagt manus dock där storyn tar lite väl mycket plats. Soundtracket var en stor positiv överraskning (hade kunnat fyllas ut och användas lite vassare). Betyg 6.1
Sir_Lord
2013-11-09
Snyggt gjord i leranimation vilket man inte ser ofta nu. Men filmen i sig var inte särskilt rolig, såg den med svenska röster, men tror inte att den är så speciellt mycket bättre med engelska. Känns som filmen gick på tomgång hela tiden
Metheuz
2013-10-13
Snyggt animerad men tyvärr rätt trist i övrigt. Kommer inte ihåg nån scen alls som jag såg som rolig. Synd för jag gillar generellt pirattemat.
claradidam
2013-03-02
Bra och kreativa val i röstavdelningen, underbar atmosfär i animeringen och välskrivet och underhållande.
2013-02-24
En positiv överraskning! Riktigt fyndigt och roligt rakt igenom! Storyn var ganska standardmässig, men eftersom filmen ändå höll uppe det goda humöret och det rappa tempot från början till slut så stagnerade det aldrig! Mycket bra.
Jompalompier
2013-02-19
Snyggt gjord men blir ointressant efter 30 min.
myslas
2013-02-18
Har sina stunder men jag har högre krav på Aardman Animations. Alldeles för långt ifrån klassen de visat upp med Chicken Run och Wallace & Gromit.
Nemralis
2013-02-18
Älskar den brittiska leranimationsstilen, men filmen saknar en hel del av den underfundiga dialogen och dubbelbottnade humorn som finns i exempelvis "Wallace & Gromit". Det blir ganska platt, trots att filmen ser riktigt bra ut rent visuellt.

2013-02-02
Mycket buller och bång, inte så mycket innehåll. Snyggt formgivet, men ett manus hade ju suttit fint.