Piraterna!

Piratkaptenen seglar iväg på ett uppdrag för att besegra sina rivaler, Black Bellamy och Cutlass Liz, för att tävla om priset, Årets pirat. Sökandet tar kaptenen och hans besättning från den exotiska stranden på Blood Island till de dimmiga gatorna i viktorianska London.

Originaltitel The Pirates! Band of Misfits
Alternativ titel The Pirates! Band of Misfits in 3D, The Pirates! In an Adventure with Scientists
Regissör Peter Lord
Manus Gideon Defoe
Genre Animerad, Familjefilm, Äventyr, 2010-tal
Skådespelare Salma Hayek (röst), Jeremy Piven (röst), Hugh Grant (röst), Brendan Gleeson (röst), Brian Blessed (röst), David Tennant (röst), Martin Freeman (röst), Imelda Staunton (röst), Ashley Jensen (röst), Al Roker (röst), Russell Tovey (röst)

picklessmulan
2022-12-29
En bra och rolig familjefilm
BjörnBandhund
2021-10-05
Ahhh... Nästan en femma, jag vet inte riktigt vad som hindrar mig från att ta steget fullt ut. Men det är ju trots allt ingen mästerlig film, även om jag har sett den X antal gånger och är fullt beredd att se den igen när som helst...
Starkbröl
2021-09-09
Välanimerad, där CGI och lera blandas friktionsfritt, men långt ifrån Aardmans bästa. Roligare i animationsdetaljerna än i manuset.
92axha10
2019-06-19
Humoristisk film med glimten i ögat.
Artifact
2017-05-01
Dronten var bra!
wasteoftime
2017-04-17
Jag blir alltid lite glad när jag ser dessa animationer från Aardman, men det har inte sedan jag var liten kunnat leva upp till vad jag önskar att det vore. Och det gör mig lite rädd för att se om de klassiska Wallace & Gromit-filmerna. Men, ja, detta är mest rätt trist faktiskt. Vissa grejer är lite småkul men mest är det bara tråkigt. Inte direkt dåligt, men rätt nära. 0,8 på SH-skalan.
2016-05-08
Så vansinnigt roligt blir det aldrig. Egentligen inte ens lite kul. Men det är smått underhållande i alla fall, men absolut inte mer än så. (6/15)
dafreakish
2015-11-05
Halvsvag film av Aardman men klart okej om man letar efter en snygg leranimerad film. Dock deras svagaste verk hittills.
AjaxSwan
2015-04-25
Ganska bra men saknar det lilla extra. Imponerande välgjord dock. 3:a (6/10)
2015-01-19
Aardman Animations som har gett oss "Wallace & Gromit" och "Chicken Run" står bakom denna film. Så rent tekniskt är ju denna film helt briljant med sin leranimation och stop motion. Filmen är dessutom härligt fartfylld och har begåvats med duktiga och underhållande röstskådisar som Hugh Grant, Martin Freeman, Salma Hayek m.fl. Trots dessa tillgångar så saknar filmen en viktig ingrediens för mig dvs. humor. Där Pixar får ung och gammal att skratta så lyckas man här bara underhålla barnen. 2+