1.8

Piranha

Två vildmarksfotografer reser tillsammans på Amazonas floden för att slutföra sitt slutliga arbete. Medan de försöker fånga de vilda djuren på film så stöter de ihop med en prisjägare som har andra planer för vad han vill göra med djuren. Men för att inte få problem med sina illegala aktiviteter i djungeln bestämmer sig prisjägaren för att jaga fotograferna stället, för att sen tysta dem för alltid.

Originaltitel Piranha
Alternativ titel Piranha, Piranha!
Regissör William Gibson (III)
Manus Richard Finder
Genre Drama, Thriller, 70-tal
Skådespelare William Smith, Peter Brown, Ahna Capri, Tom Simcox, John Villegas, Julie Tecca, Ernie Francis, Miguel Berzares

Robkiller
2023-01-05
Inte mycket att se här egentligen.
2013-04-01
Jag hade tydligen missuppfattat allting. Jag trodde att jag skulle få se massa fräsiga mördarfirrar, men tji fick jag. Istället bjöds jag på ett enormt orafflande djungelraffel – fast liksom utan djungel. Dessutom får ett skittrist mc-race till synes oändligt med filmtid. Och så lite explicita jaktscener på det. Riktigt tråkig film. (3+/15)
Dele
2007-10-11
Även om denna filmen är ganska genus-stereotyp och macho så har man iaf. hyfsat lyckas hålla historiens fokus på det mänskliga spåret. Tyvärr så tappar den fotfästet i slutet och blir alltför svartvit och simplifierad i sitt berättande men jag är snäll och ger ändå en svag trea.
Docklands
2007-04-26
Kan inte fatta att det gjort så mycket kass film på70-talet bara för attmanskulle sälja VHS filmer brrr