1.9

Pippi Långstrump - Första skoldagen

Pippi har seglat på de sju haven istället för att gå i skolan, men när hon får höra att eleverna får ha lov så vill hon naturligtvis också vara med, men först måste man förstås vara med på några lektioner. Pippi tar med sig Herr Nilsson.

Originaltitel Pippi Långstrump - Första skoldagen
Alternativ titel Pippi Doesn't Go to School
Regissör Paul Riley
Manus Ken Sobol
Genre Animerad, Familjefilm, 90-tal
Skådespelare Sara Muldner (röst)

2017-09-20
Så jäkla Disneyinspirerad att de bara blir fånigt! Nej, ibland borde vissa "saker" hålla sig så långt ifrån Disneyvärld så möjligt...
larsen1976
2014-04-28
Gäsp
Xenox
2012-08-01
En bra barnfilm. Svag trea.
wyrm
2009-03-16
Du, charlie08, jag är med dig. Det här är fruktansvärt! Inte bara är det rent utsagt skit (förlåt för mitt ovårdade språk) utan en ren skymf mot en underbar författarinna som tyvärr inte längre finns med oss. Jag blir fysiskt illamående av detta och tycker att det fördummar barn och är direkt nedvärdera deras intelligens. En etta är inte lågt betyg nog! TECKNADE PIPPI FÅR NOLL!!!
Ogräset
2008-06-11
Jag förstår mig inte på människor. De talar som att Pippi Långstrump skulle vara den enda filmen som blivit animerad, efter det redan existerar en spelfilm. Orginal är som alltid (nästan) bäst, men det betyder inte att den animerade filmen inte kan uppskattas. Jag såg filmen med min systerson, som till synes verkade uppskatta det han såg. Filmen är, trots allt, inriktad för barn. Dock är det dåligt att det inte är någon långfilm, utan enbart tre små avsnitt.
jockeberg
2008-03-28
tecknade pippi? neee skärp er

2007-01-22
tecknat pippi är lika med fruktansvärt
freeafternoons
2006-11-30
varför?
charlie08
2006-09-01
Det här är värre än högförräderi. Snälla skapare begå sepuku! jag föreslår att vi förstör alla kopior av filmen och låtsas att denna hemska del av historien aldrig funnits.
filmtjejen
2006-08-13
jag vet itne om jag har sett den här.. men ärligt talat så spelar det ingen roll.. jag gillar inte tecknade pippi, punkt slut!