2.2

Pink Cadillac

Tommy Nowak spårar upp bovar som smitit från borgen. Han är inte så mycket för våldsamma metoder utan har en mer finslipad teknik att haffa sitt byte. Så en dag fångar han Lou Ann, på rymmen i en rosa Cadillac 58. Och det blir en transport med trubbel.

Originaltitel Pink Cadillac
Regissör Buddy Van Horn
Manus John Eskow
Genre Drama, Komedi, Action, 80-tal
Skådespelare James Cromwell, Clint Eastwood, Geoffrey Lewis, Bernadette Peters, William Hickey, Frances Fisher, Timothy Carhart, Paul Benjamin, Bill Moseley, Jimmie F Skaggs, Sven-Ole Thorsen, Michael Des Barres, John Dennis Johnston, Cliff Bemis

dudson
2014-05-06
Denna har inte åldrats speciellt väl samt ordentligt fånig men ändå sevärd för all sinn lökighet.
2013-11-07
van Horn regisserade clintan även i sista Dirty Harry året efter och detta är väl så långt man kan komma från den. Barnslig på ett lite föråldrat sätt som antagligen funkat bättre om den gjorts 10 år tidigare och alldeles på tok för lång då manuset får plats på en servett. Helt kass är den dock inte och clintan känns som alltid stabil.
StureStenhög
2013-04-17
En lite fånigare roll än vanligt för Clintan, och den passar honom kanske inte helt perfekt, men han lyckas göra den underhållande och rolig ändå. Han funkar även väldigt bra tillsammans med Bernadette Peters. Alltid kul med riktiga svin till bad guys också, och på det så dyker både James Cromwell och Jim Carrey upp i roliga småroller. Jag kan dock se varför filmen inte har nåt vidare rykte, men personligen tyckte jag att det var god underhållning och en stundtals väldigt rolig rulle. Svag trea
ClintanTheKing
2012-05-07
Lite flamsig då och då, men överlag en rätt okej action-film med en Clint som börjar åldras något.
ScArRrFaCe
2010-12-19
En ganska lättsmält actionkomedi. Finns inte så mycket att säga annars, Clintan var stabil och komiken dög. Storyn var inte så jätteövertygande och det "tuffa" gänget var bara töntiga. 2+
Murmelbeast
2010-10-19
Det är ju Murdoc som är skurken! Tyckte väl att jag kände igen honom... Sen måste jag bara säga att Clintan kanske gör den fånigaste interpretationen av en redneck. Kul såhär i efterhand men inte fullt lika roligt när man kollar på filmen.
AdamB-film
2010-05-11
Helt klart godkänd underhållning. Clintan tycker jag gör en helt okej roll, och han lyckas även vara komisk. Peters gör också en bra insats i den kvinnliga huvudrollen. Men skönast är nog ändå Garry Bamman i rollen som Clintans uppdragsgivare, hans minspel och karaktär är klockren!
FilmGuden
2010-04-11
Lång och oslipad å intetsägande actionkomedi. Men uthållig att se på tack vare Clint Eastwood.
Mikrooben
2010-01-31
En annan clintan, kanske inte den bästa clintan, men ändå bra.
Cloudwalker
2009-05-19
Riktigt bra film, Clintan är som vanligt grym, gillar när han spelar roller med lite humor i som denna. Det är ju såklart han som bär upp hela filmen, tack för att man slapp se Sondra Lock i denna iaf. Dock måste man ju bara skratta åt "skurkarna" Men så såg det väll ut 1989..?