2.6

Ping Pong Summer

En familjesemester i Ocean City, Maryland under sommaren 1985 förändrar allting för en tonårskille som är besatt av ping pong.

Originaltitel Ping Pong Summer
Regissör Michael Tully
Manus Michael Tully
Genre Komedi, 2010-tal
Skådespelare Marcello Conte, John Hannah, Lea Thompson, Helena May Seabrook, Myles Massey, Emmi Shockley, Susan Sarandon, Joseph McCaughtry, Andy Riddle, Maddie Howard, Summer McCabe, Kaylea Collavinni, Robert Longstreet, Amy Sedaris, Judah Friedlander

Bomkia
2015-11-21
Trevlig liten coming-to-age-rulle som på ett ganska bra sätt ger en 80-tals-vibbarna. 3a.
qaz
2015-05-11
Det sämsta jag har sett på länge. Jag satt länge och funderade på om filmen var ett skämt och/eller en parodi på 80-talsfilmer. Och hur i h_lv_t_ hamnade Susan Sarandon i en sån här film så sent i hennes filmkarriär?
ASSFACE
2015-01-08
Trevlig film!
karlmats
2014-11-06
Kan en tänka sig nåt bättre sätt att kicka igång årets filmfestival än med en pingisrulle? Nej, jag tänkte väl inte det. Här får vi en film som försöker väldigt väldigt hårt med att vara indie quirky vilket jag vanligtvis stör mig på, den påminner rätt ofta också om Napoleon Dynamite i det att huvudpersonen och hans nyfunna bästa kompis i hela världen känns mer eller mindre utvecklingsstörda stora delar av filmen. Jämförelser med ND är sällan positivt men här funkar det faktiskt, kanske för att det ändå är pingis det handlar om nånstans. Alexander Bard hade väl spytt galla över att det här inte på nåt sätt är 2014, men va fan, 80-talskänslan är enorm och det är väl bra mycket bättre än det nutida samhälle som mest spottar ur sig skit. Många bra karaktärer och en humor som ofta faktiskt funkar, jag är imponerad. Matchen på slutet är episk, trots skolracketerna som båda verkar lira med. Då filmen utspelar sig 1985 tycker man ju annars att han borde ha kunnat utnyttja regeln om att man fick ha samma färg på båda sidorna, som avskaffades 1986, och materialgrisat ut dolmen på andra sidan, men kanske var filmskaparna inte riktigt så nördiga när det kommer till pingiskunskap. Kul att alla ser ut vara mellan 10-14 år gamla och ändå pratar om kokain och sex och ser ut som att de fan inte gör annat. Emmi Shockley är en av många som imponerar med sin lätt förvirrade uppsyn. Världens näst bästa pingisfilm har skådat världens ljus, men någon ny Balls of Fury är det inte. En stark 3a ändå.
ziferN
2014-07-01
Ett tappert försök till att återskapa den underbart härliga 80-tals genren men resultatet blev tyvärr inte av det bästa. Men för en som inte kräver mycket så fungerande den faktiskt att titta på, och lite av 80-tals känslan finns ändå där. Men skådespeleriet ifrån samtliga var inte av bästa kvalité precis, detsamma gäller filmens regi. Men den får ändå en svag trea, med tanke på den kärleken jag har till 80-tals film.