3.3

Piedras - Livets labyrint

En lyrisk berättelse om fem kvinnor och deras liv utifrån ett unikt perspektiv; nämligen deras fötter. För visst kan man säga mycket om en människa utifrån hennes skor! Piedras handlar om fem askungar utan prinsar som alla letar efter en andra eller tredje chans. De fem par fötterna tillhör: Plattfotade Adela, Leire som lider av krossat hjärta, Maricarmen, ensamstående mor och taxichaufför och Anita som alltid går i träningsskor. Och sist men inte minst; uttråkade, chica Isabel som älskar att slösa bort sin mans pengar på skor som är två storlekar för små.

Originaltitel Piedras
Alternativ titel Stones
Regissör Ramón Salazar
Manus Ramón Salazar
Genre Drama, 2000-tal
Skådespelare Najwa Nimri, Ángela Molina, Antonia San Juan, Vicky Peña, Mónica Cervera, Enrique Alcides, Lola Dueñas, María Casal, Daniele Liotti

Albion
2021-11-01
Bortsett från Najwa Nimri så är det här en sorglig samling skådespelare, ett problem som jag allt oftare tycker spansk film lider av. Detta är en rakt igenom träig och ointressant film och betyget blir bara en 2;a
robe_karlsson
2010-01-08
Försöker vara lite Almodovariansk. Alla män i filmer agerar dock väldigt konstigt, har svårt att identifiera mig med karaktärerna.
kennert
2008-08-24
En angenäm överraskning.
Kristallskärva
2008-08-15
Jag vet inte varför...men den var bra. Knepigt.
tuva11
2008-01-16
okej, inte i min smak men den har ett djup och ibland så skiner jag upp i ett storsmile och det höjer filmen från 1 till 2
HerrArne
2007-06-16
Lekfull och annorlunda.
mira_diaz
2005-05-07
Fin
Fredelius
2005-05-07
Jag fick ut med ett stort leende från biografen efter jag sett denna film. En film i Almodóvars anda och det säger väl allt?!
Jennie__x
2005-02-19
skum film... men väldigt intressant att se faktikst!
Poto
2004-12-29
Fantasilöst. Varför försöka vara Almodóvar när det redan finns en bättre.