2.2

Pete Smalls Is Dead

En Hollywoodregissör har dött. Hans vän KC anar ugglor i mossen och beger sig bakom kulisserna ? men hur luskar man reda på sanningen i en stad som försörjer sig på lögner.

Originaltitel Pete Smalls Is Dead
Regissör Alexandre Rockwell
Manus Brandon Cole, Alexandre Rockwell
Genre Komedi, 2010-tal
Skådespelare Peter Dinklage, Mark Boone Junior, Tim Roth, Steve Buscemi, Seymour Cassel, Theresa Wayman, Rosie Perez, Emily Rios, Lena Headey, Ritchie Coster, Michael Lerner, Michael Hitchcock, David Proval, Tony Longo

KyLLo
2017-03-22
Annorlunda, dock inte bra.
hiv-mannen
2012-08-24
"en mustig skröna med färgstarka karaktärer" den sämsta sortens film. en roadmovie för folk som gillar gudrun sjöden och hoffmaestro.
akesson
2012-07-12
Fattar typ ingenting av den. Kan va för att spela på mobilen var mer intressant. Men såg klart den pga Peter Dinklage. Han är grym i Game of thrones!
Mortiis
2012-04-10
Tråkig film som helt slösar bort talanger som Steve Buscemi, Peter Dinklage, Tim Roth och Seymour Cassel.
Christofer
2011-12-19
Det bästa med den här filmen är postern för den på Imdb. Jag trodde nästan att det skulle vara en levande panda med som skulle göra nåt kul. Blev besviken när jag insåg att så inte var fallet. Skämt åsido, jag undrar hur desperat Buscemi är i dessa dagar egentligen. Det här var ju något i hästväg uselt för honom. Ett tag trodde jag att det faktiskt skulle ta sig under andra halvan, men det blev aldrig intressant tyvärr. Slutet var ju flippat och totalt nonsens dessutom.

2011-11-03
Dinklage är så bra, samma går för en hel del av skådisarna och det slarvar man bort fullkomligt med det här tramset.
Krusty
2011-10-06
Totalt ointressant film.
StureStenhög
2011-10-01
Peter Dinklage i en sällsynt huvudroll, och den slösas bort på det här meningslösa dravlet? Filmen är väldigt seg och den totalt ointressanta storyn engagerar inte alls. Karaktärerna är dessutom bara ett trött hopplock av indie-stereotyper. Tvåan är svag
psykos
2011-09-25
Sjukt tråkig
HerrNenne
2011-09-24
Kan någon tala om för mig varför den inte får en etta? För jag kan faktiskt inte förklara det.