Pestens tid

Ett mystiskt virus hotar att utrota mänskligheten. Ett fåtal människor är villiga att ta upp den slutgiltiga kampen mellan gott och ont.

Originaltitel The Stand
Regissör Mick Garris
Manus Stephen King
Genre Drama, Äventyr, Skräck, Fantasy, Mini-serie, 90-tal
Skådespelare Gary Sinise, Molly Ringwald, Laura San Giacomo, Jamey Sheridan, Ruby Dee, Miguel Ferrer, Ossie Davis, Rob Lowe, Matt Frewer, Ray Walston, Corin Nemec, Rick Aviles, Bill Fagerbakke, Adam Storke, Shawnee Smith, Sam Anderson, Peter Van Norden, Kellie Overbey, Bridgit Ryan, Billy L Sullivan, Stephen King, Max Wright, Kareem Abdul-Jabbar, Patrick Kilpatrick, Ray McKinnon, Troy Evans

SweFilmOnly
2013-10-03
Alldeles för lång, ibland långsökta scener där t.ex. dom har chansen att skjuta men inte skjuter etc. och får därför bara en tvåa.

2013-09-20
Den börjar riktigt bra för att sen bli rigigt dålig med en massa religiöst dravvel. Bättre kan du Stephen King.
Grillo
2013-05-26
Jag gillade framför allt inledningen och stämningen filmen igenom. Det blev dock lite för mycket gud och godhet mot ondska framåt slutet. Jag hade nog gillat den bättre om den utvecklats på ett annat sätt efter den lysande första och halva andra delen. Ändå bra och ett trevligt sätt att tillbringa en söndag.
Screwface
2012-12-29
Mycket bra och håller än idag en hög standard vad gällande effekter osv. Skådespelarna är i överlag bra, vissa b-skådisar dock. Favoriterna är ju helt klart karaktärerna Randall Flagg och Trashcan man. Vissa karaktärer från boken är inte med i filmatiseringen, vilket är synd. "The Ratman forgives you, this time"
Xtro
2012-09-04
De två första delarna är väldigt spännande fyrapoängare. de andra två delarna inte lika starka. stark trea.
thebully
2012-08-28
jag gillar den som fan
Spook
2012-08-26
medelbra... en av rob lowes bästa roller tycker jag.
Xenox
2012-06-28
Fantastisk bok! Tv-serien är inte så dum heller. Storyn är en riktig fempoängare, det känns skönt att de inte förstörde den med en massa onödiga effekter. Istället skapas en väldigt bra stämning. Karaktärerna är väldigt intressanta och skådespelarna är bra. Dessutom har filmen ett bra soundtrack.
Misslovemovie
2012-03-17
Jag vet att jag såg den när den var ny och tyckte den var rätt ok. För ett tag sen tänkte jag se om den men oj vad den hade åldrats. Jag orkade inte ens se färdigt den. Fungerar kanske bäst som sömnpiller?
falafelpunk
2012-02-21
Den episka striden mellan gott och ont har aldrig varit så långsam, tråkig och meningslös.