Pestens tid

Ett mystiskt virus hotar att utrota mänskligheten. Ett fåtal människor är villiga att ta upp den slutgiltiga kampen mellan gott och ont.

Originaltitel The Stand
Regissör Mick Garris
Manus Stephen King
Genre Drama, Äventyr, Skräck, Fantasy, Mini-serie, 90-tal
Skådespelare Gary Sinise, Molly Ringwald, Laura San Giacomo, Jamey Sheridan, Ruby Dee, Miguel Ferrer, Ossie Davis, Rob Lowe, Matt Frewer, Ray Walston, Corin Nemec, Rick Aviles, Bill Fagerbakke, Adam Storke, Shawnee Smith, Sam Anderson, Peter Van Norden, Kellie Overbey, Bridgit Ryan, Billy L Sullivan, Stephen King, Max Wright, Kareem Abdul-Jabbar, Patrick Kilpatrick, Ray McKinnon, Troy Evans

myslas
2020-12-25
Inte så illa för att vara en TV-produktion från en tid då man inte direkt öste pengar över sådana. Kan förstås inte mäta sig med boken men funkar att se på.
2018-12-11
Börjar bra, men filmen blir för lång och seg...
gjoob
2018-02-25
Höga toppar och djupa dalar. I sina bästa stunder är det bland den bästa King-filmatiseringen som gjorts och i sina sämsta stunder bland den sämsta. Flera karaktärer fann jag oerhört störande så till den grad att det blev olidligt, i synnerhet i andra halvan då serien tar en helomvändning. Som helhet får den en stark tvåa.
2016-10-16
I skrivande stund har jag inte läst boken men det tänker jag göra så småningom. Som helhet är denna miniserie väldigt bra, välgjord och spännande och skådespelarna gör väldigt bra ifrån sig. Det blir lite segt emellanåt men inte så pass att jag vill sänka betyget till en 4:a.
2015-05-23
Det är mastigt att plöja igenom dessa 6 timmar på raken, så delade upp den på två tillfällen. Och då de första 3 timmarna stundtals är riktigt bra med både spänning, känslor och mystik alá Stephen King är de sista 3 timmarna raka motsatsen. Stör mig på att religiösa flummet tar överhanden och även utvecklingen av den till en början otäcke Flagg. En hyfsad trea förtjänar den trots allt i sin helhet, men detta är inget jag vill se om.
silvertrain
2015-05-16
En ganska bra Stephen King-baserad film/serie. Riktigt intressant och kan kännas lite långdragen ibland, men det är inget som förstör. Påminner lite om en svensk tv-serie som heter De drabbade. Har liknande teman som gott och ont. Får en klar trea.
Raggarn
2015-02-19
Har nu för första gången sett den sen 2004. Tyvärr måste jag nu sänka betyget ett snäpp. Första halvan är otroligt bra och ger en hel del obehag. Sen vet jag inte vad som händer, men allt blir bara så korkat. SPOILER VARNING!! För det första verkar USA vara det enda landet på jorden. För det andra känns uppbyggnaden hos den "goda" sidan helt onödig. Det där med att 4 st ska gå utan mat eller dryck till väst? What??? Fyller ju inget syfte. Ni som sett den förstår vad jag menar. Det är så dumt, men dock ändå godkänd produktion
Supernaut
2014-11-21
Knappt godkänd, men har inte åldrats så värdigt.
2014-11-09
En bra filmatisering av Stephen Kings bestseller The Stand. Det är en miniserie som är ungefär 6 timmar lång. Börjar bra men tappar. Av dom mer kända skådespelarna ser man Rob Lowe och Gary Sinise. Stämningsfull musik.
papabobadiof
2014-11-03
"the trash-can-man can!!!" Fantastisk till en början för att dessvärre spåra ut mot slutet...