2.5

Persuasion

Åtta år efter att Anne Elliot övertalades att inte gifta sig med en man av ödmjukt ursprung träffas de igen. Kommer hon att ta sin andra chans till sann kärlek?

Originaltitel Persuasion
Alternativ titel Övertalning
Regissör Carrie Cracknell
Manus Ron Bass, Alice Victoria Winslow
Genre Drama, Romantik
Skådespelare Dakota Johnson, Cosmo Jarvis, Nikki Amuka-Bird, Mia McKenna-Bruce, Richard E Grant, Henry Golding

Tatty
2022-08-05
En sån där typiskt kärlekshistoria som jag förväntade mig att vara dålig vilket faktiskt förvånansvärt var okej film.
2022-08-02
Jag kan sträcka mig till en svag trea. I början tänkte jag att man än en gång gör allt för att sabba den känsla som Jane Austens har i sina berättelser. Enligt min åsikt får man bestämma sig vilken tid man befinner sig i, att inte lägga in vår tids värderingar i 1800-talet, då får man hellre flytta hela berättelsen till nutid. Något som stör mig något oerhört är också när människor går omkring bland andra och tänker högt. Skådespelet var väl sådär, men priset tog nog iaf Cosmo Jarvis som med sitt lidande uttryck slog alla rekord. Trots allt det här så blev det bättre efter hand.