2.7

Permanent Midnight

Sann historia om den mycket framgångsrika manusförfattaren Jerry Stahl. Han verkar vara den amerikanska drömmen personifierad, med gott om pengar och närvaroplikt på snart sagt varje kändisfest. Bakom den idylliska fasaden är dock Jerry en destruktiv narkoman som sakta men säkert tappar kontrollen över sitt privatliv. Den oundvikliga skilsmässan blir Jerrys första steg på den långa resan tillbaka till ett drogfritt liv.

Originaltitel Permanent Midnight
Regissör David Veloz
Manus David Veloz, Jerry Stahl
Genre Drama, 90-tal
Skådespelare Elizabeth Hurley, Owen Wilson, Ben Stiller, Maria Bello, Jay Paulson, Spencer Garrett, Lourdes Benedicto, Fred Willard, Connie Nielsen, Janeane Garofalo, Sandra Oh, Cheryl Ladd, Peter Greene

2018-02-02
svaaaag tvåa
2013-05-31
Det går inte att göra en film om hårt missbruk som är en komedi och ett trovärdigt drama samtidigt. Det här är förmodligen ett försök till det. Stiller inger ingen trovärdighet som knarkare och filmen är inte speciellt rolig heller. Stiller och Stahl är porträttlika, men jag lämnas oberörd. Historien är inte särskilt originell. Däremot är det bra tempo och den är lätt att hänga med i, så visst funkar den att ha på i bakgrunden.
jeremy_jones
2013-01-12
Ben Stiller underhåller, fast på fel sätt. Hans övertända porträtt är väldigt underhållande trots, eller kanske på grund av, överspel deluxe. Jerry Stahls berättelse är intressant, vilket gör det uppenbart att den förtjänar en långt bättre film än denna. (2/6)
Rune2000
2012-08-14
En rätt så enkel berättelse vars styrka ligger helt och hållet i Ben Stillers gestaltning av Jerry Stahl. Bra film men långt ifrån ett mästerverk... även bland "knarkfilmer".
HerrNenne
2012-01-17
Rätt standard knarkfilm. och som vanligt med knarkfilmer så känner jag egentligen inte med någon i filmen. Det gör den ointressant. Stiller håller uppe intresset hyfsat.
Blink182
2009-08-03
Bra knarkfilm med en för en gångs skull rätt så bra Stiller. Vet inte vad jag ska säga mer än att jag tyckte den var bra. Stiller spelade bra när han var hög
Argonaut
2008-07-29
Deprimerande knarkfilm
Kareina
2008-01-01
Fy. Rysningar.
HippiePatrik
2007-07-17
Köper inte alls det här, långt ifrån spännande och intressant.
riverpoet
2006-07-27
Jag har alltid gillat Stiller, kul att se honom i en mindre komisk roll. Dessutom kul som alltid att se Owen Wilson som hans sidekick. Svag 4:a.