1.9

Perkins' 14

Som sexåring bevittnar Robert Perkins hur hans föräldrar blir brutalt mördade. Det här gör att han blir smått mentalt störd. Han fortsätter sitt liv med en fanatisk tanke att mördaren ska komma tillbaks och mörda honom också. Som vuxen så kidnappar han fjorton personer ifrån sin hemstad och hjärntvättar dem. Syftet är att han ska ha dem som mordiska livvakter som ska göra allt för honom. Tyvärr så hamnar Robert i fängelse och polisen lyckas inte kontrollera galningarna som attackerar en liten stad.

Originaltitel Perkins' 14
Regissör Craig Singer
Manus Lane Shadgett
Genre 2000-tal, Skräck
Skådespelare Richard Brake, Josh Davidson, Patrick O'Kane, Shayla Beesley, Mihaela Mihut, Michale Graves, Gregory O'Connor, Katherine Pawlak

2021-06-09
Väldigt bra rulle!

2015-08-04
Något märklig inledning på filmen där det tar ett tag innan storyn kommer på rätt spår. Detta är inget annat än en riktig budgetskräckis. En någorlunda skaplig sådan. Det finns helt klart vissa kvaliter hos filmskaparna och skådespelet är bra sett till sammanhanget. Men filmen har även en del brister och har för få minnesvärda scener. Det hade förmodligen blivit en bättre film med en högre budget. 3/10
TheHorrorfan
2014-06-01
Den här var ganska så bra. Kan bero på att jag inte är något vidare kräsen heller. Annorlunda upplägg och story.
rebellsten
2013-07-17
Jag hade inga förväntningar alls bortsett från att den skulle vara jättedålig (bl a med tanke på att de är en After Dark-produktion), vilket också var anledningen till att jag köpte den på dvd-rea. Men så himla illa var den ju inte. Mycket blod och ett slut som piggade upp det hela. Lite långsam på sina ställen, men, som sagt, jag hade ju inga höga förväntningar så den får godkänt.
Amx
2013-03-17
Jag vill hälla aceton i ögonen på mig själv.
gre
2012-05-23
Helt okej men den urartade sig lite.
2012-02-12
Annorlunda skräckis med ordentliga doser våld och allmän misär. Jag tyckte den flöt på bra utan att behöva skämmas, men hade gärna sett mer om hur de blev som de blev och Perkins själv.
dudson
2010-04-04
Första Timmen är spännande och Intressant! Verkar som en Schysst Serie-mördar rulle! Men shit vad sämmst den blir sen=( Zombie ungar som springer å slaktar ungdomar å annat löst folk.Synd på en annan bra film idee....
FilmGuden
2010-03-08
Rikligt korkad Skräckis. Till den grad att den blir ganska kul, och framförallt skrattretande.

2010-02-09
Hyggligt underhållande.