2.4

Perfect Stranger

Rowena 'Ro' Price är en journalist i New York som undersöker mordet på en barndomsvän. Spåren leder till mångmiljonären Harrison Hill, chef för en mäktig reklambyrå. I sin sökan efter bevis hamnar hon i en värld av onlinedating.

Originaltitel Perfect Stranger
Regissör James Foley
Manus Todd Komarnicki, Jon Bokenkamp
Genre Drama, Kriminalare, Thriller, Mysterium, 2000-tal
Skådespelare Halle Berry, Bruce Willis, Giovanni Ribisi, Gary Dourdan, Nicki Aycox, Patti D'Arbanville, Clea Lewis, Emma Heming, Amara Zaragoza, Jason Antoon, Karl Bury, Deirdre Lorenz, Richard Portnow

Andreas_
2024-01-28
Helt okej thriller som känns väldigt 90tal då denna typ av thrillers kom ut i massor på 90talet och dom flesta väldigt bra eller åtminstone sevärda, thrillers idag har inte samma känsla och är aldrig lika väldgjorda, men nu kom ju denna ut något senare men är ändå gjord i samma anda, så helt klart en glad överasskning, hyfsat spännande intrig som den gamle regissören James Foley förvaltar väl med kameran och för filmen framåt i ett lagomt tempo, 3 stora namn i huvudrollerna som alla är riktigt bra, Halle Berry, Bruce Willis och Giovanni Ribsi och denna film kom ju ut när Bruce Willis fortfarande gjorde bra sevärda filmer, så känner man sig sugen på en gammal god thriller ala 90 tal, då är denna film ett hett tips, annars är den nog inte så mycket att hänga i granen tyvärr, så för min del så blev jag nöjd och tillfredställd av underhållningen, betyget blir en stark 3:a
swecarlsson
2023-01-27
Börjar OK men leder in på ett långt, tråkigt och utdraget spår. Förutsägbar och intetsägande.
Olof_Gronlund
2023-01-18
Vet inte, men det var ingen här som fick mina cylindrar att gå igång. En film som många andra helt enkelt. Kändes lite väl b-ig med.
sawa
2018-08-08
Sebar, men det verkar som det fattas en del i storyn, det är mycket man får gissa själv, kanske därför den har satts i genre "Mysterium"?
Boondock_saint
2018-01-07
Hahaha, jag har gjort det igen - sett en hel film utan ett enda minne av att jag sett den förut. Tydligen satte jag en trea på denna 2009, det är ju helt obegripligt med tanke på hur kass den är. Inledningsscenen är nog bland det sämsta jag sett, skådespelar- och storymässigt.
2016-09-24
En väldigt banal, tråkig och intetsägande film. Skådespeleriet är väl ganska hyfsat och måttligt underhållande blir det väl emellanåt men det är också allt.
unketknyte
2015-12-19
Hahaha! 4:or för denna?
Murvel48
2015-04-29
Manuset hade större hål än en emmenthaler och den uttjatade varianten till twist var nära att sänka filmen till en etta.
filmfreak1
2014-10-07
Tog mig på sängen, så att säga.
carnevil
2012-09-16
Manuset skrevs troligen av en debil 9-åring.