3.7

Pearl Jam Twenty

En dokumentär om bandet Pearl Jam som under 2011 firar 20 år.

Originaltitel Pearl Jam Twenty
Regissör Cameron Crowe
Genre Dokumentär, 2010-tal

raggardjavul
2014-09-06
Ett måste för PJ älskare
ryderup
2014-02-15
Blir svagare varje gång jag ser den. Så måste sluta se om den. Dramaturgiskt plan och klippmässigt utdragen. Hamnar också mellan två stolar, där den inte tillför något nytt eller intressant för fans medan den inte är stark nog för övriga. Cameron Crowes fel.
Ima_Tree
2013-02-03
Gillar man bandet är det ett hedrande och ömsint porträtt och hyllning. Men jämfört med många av de andra Seattlebanden så får väl ändå Pearl Jam ses som ett rätt så snällt och harmlöst band.
Ghostface
2012-12-20
Fungerande som film för de invigna och relativt som dokumentär för de andra men hade gärna sett mer om grungen och PJ i ett mer populärkulturellt sammanhang som man stundtals fick.
Kycklingbenet
2012-07-14
Helt fantastisk som fanfilm!!
Kulturgam
2012-07-03
Hade nog uppskattat den betydligt mer om jag gillade bandet i fråga.
luxlisbon
2012-03-16
"In Seattle, I feel like I'm kind of the new kid, and... I'll be a new kid for a while." Det märks att den här dokumentären är gjord med hjärta och själ, för det här är riktigt bra. Att man även fick se klipp från Singles gjorde knappast saken sämre(!!).
Qhunden
2012-03-06
Som fanfilm finns det inget att klaga på här. Jag tycker det är intressant rakt igenom med bra variation av material. Fy fan va grymt det kommer bli att se dem i Sverige i sommar! Finns inte ord.

2012-03-01
Helt ok och fullt sevärd.
Ponsbach
2011-12-28
Oumbärlig för fans. Sådär som dokumentär