1.9

Patient Zero

En aldrig tidigare skådad global pandemi har förvandlat majoriteten av mänskligheten till en våldsam infekterad varelse. En man har fått gåvan att kunna tala de infekterades språk och leder nu de sista överlevarna i en jakt på patient noll och ett botemedel.

Originaltitel Patient Zero
Regissör Stefan Ruzowitzky
Manus Mike Le
Genre Drama, Action, Skräck, 2010-tal
Skådespelare Matt Smith (I), Natalie Dormer, John Bradley (II), Clive Standen, Colin McFarlane, Agyness Deyn, Stanley Tucci, James Northcote, Frederick Schmidt, Pippa Bennett-Warner, Toby Wharton, Susanna Herbert, Mac McDonald

2019-03-26
Måns Herngren löser mysteriet med att alla smittas av rabies och blir zombies. Jag gillar sånt här, men slutet kommer alldeles för abrupt.
TheHorrorfan
2019-01-31
Sådär. Tillhör dessvärre den bättre halvan av zombiefilmer som kommit de senaste åren. Vilket säger endel om utbudet.
ekneB
2018-12-01
Känns rakt igenom som ett TV-serie avsnitt och inte en film. Spänningen saknas helt.
Djason
2018-11-27
Måna kända skådisar utom huvudpersonen som ser ut som Måns Herngren i en riktig b rulle som ändå har lite nytt att komma med fram till slutet som kommer som ett brev på posten.
amam
2018-08-18
Väldigt svag tvåa. Såg den enbart för att Natalie Dormer var med men det här är en ganska trist röra av ett dumt manus och tråkiga miljöer.
PeterTheW
2018-08-14