3.3

Passion Fish

May-Alice Culhane var en framgångsrik såpaskådis, men efter en bilolycka har hon blivit rullstolsbunden och hon återvänder till sitt familjehem i Louisiana, bitter över sitt öde. Alla sjuksköterskor som anställs för att hjälpa henne står inte ut mer än en dag tills Chantelle dyker upp.

Originaltitel Passion Fish
Regissör John Sayles
Manus John Sayles
Genre Drama, 90-tal
Skådespelare David Strathairn, Angela Bassett, Alfre Woodard, Mary McDonnell, Nora Dunn, Vondie Curtis-Hall, Leo Burmester, Mary Portser, Tom Wright, Sheila Kelley, Nancy Mette

Mysharry
2010-10-04
Vi såg en halvtimme och skrattade hela tiden åt de dåliga klippen, det taffliga fotot och de fåniga gitarriffen. Riktig B-film! Men eftersom vi inte stod ut mer än så får jag inte betygsätta... Synd, för ettan skulle sitta perfekt!
okidoki
2010-09-21
Sevärd för att vi får besöka Louisiannas träskmarker och träffa en cajun.
2010-09-17
Det här borde inte tilltala mig men jag började slötitta och blev helt tagen och kunde inte sluta titta, mycket bra!
2010-09-14
Begriper inte hur jag kunde få en förväntad fyra. Känns som en riktig tantsåpa.
kungkalas
2010-09-14
Bra skådespel, aldrig tråkigt och en fin människoskildring. Schysst film!

2008-06-13
Lite konstigt att så få har sett den, stark trea för min del, för dålig var den inte.
bittersweet
2006-06-23
Har sett denna på tv 2-3 gånger eller nåt o blir impad varje gång!! =)
jep
2004-12-20
Håller med
CinemaniaC
2004-07-14
Utsökt skådespeleri, rejält hantverk av Sayles.
igloo
2003-04-24
reagerade också på (den klassiska) musiken. den var för mycket. annars en väldigt trevlig film.