Passion

En polsk regissör i Frankrike vill filmatisera ett antal konstverk och vägrar att ge filmen en handling. Producenten ser sina pengar rinna iväg för att regissören väntar på det rätta ljuset.

Originaltitel Passion
Regissör Jean-Luc Godard
Manus Jean-Luc Godard
Genre Drama, 80-tal
Skådespelare Hanna Schygulla, Isabelle Huppert, Michel Piccoli, Jerzy Radziwilowicz, Laszló Szábó

#54
2015-04-19
Inte direkt engagerande.
2013-09-03
Att göra en film som handlar om hur meningslös den är kan låta som en kul idé på papperet men det behöver ju inte betyda att den blir bra. Kul att se en liten sentida Godard-film, dock, har bara glott på hans 60-talare förut. Synd bara att den inte var bättre.

2013-03-19
Stunderna när det inte är några nakna kvinnor eller svåra män i pullover med är riktigt fina.
foppa99
2010-07-16
njaaaa
sirkurt
2010-01-03
En intressant och mycket bra film! Välkommen in i Godards värld, där ingenting är enkelt! "Det är ingen bil, det är en flygande matta"!
arvidsollenby
2009-08-31
Låter som en helt fantastik film av filminfon här, men den lever inte riktigt upp till det tyvärr, det blir en trea om än en stark sådan.
Suverän
2008-09-19
En avig, kompromisslös och förbannat svårflörtad metaliknande film av Godard. Och pga nämnda attribut blir det svårt för mig, en utomstående filmtittare, att genuint uppskatta vad Godard själv antagligen tyckte var en riktigt kul film att göra. Därför blir det ett tråkigt mellanbetyg.
DanielMott
2008-08-21
Något bättre än Soigne ta droite som den har vissa likheter med, men den tillhör inte direkt toppskiktet.
Tonti
2008-05-02
Hanna Shygulla ser lite ut som Hillary Clinton i den där frisyren.
Spöket
2008-01-09
Pons, Weekend kanske inte alls är en så bra start? : )