2.8

Escobar: Paradise Lost

En ung surfare träffar sina drömmars kvinna i Colombia - och sedan möter han hennes farbror, Pablo Escobar.

Originaltitel Paradise Lost
Regissör Andrea Di Stefano
Manus Andrea Di Stefano
Genre Drama, Kriminalare, Romantik, Thriller, 2010-tal
Skådespelare Josh Hutcherson, Benicio Del Toro, Brady Corbet, Claudia Traisac, Carlos Bardem, Ana Girardot, Laura Londoño, Aaron Zebede, Micke Moreno, Juan Francisco Selles, Henry Bravo

Jamesa
2018-03-18
Bra och sevärd film av Del Toro. Dock är väl inte huvudkaraktären helt övertygande, fast inte usel. Intressant drama.
Ezmorelda
2017-05-07
Jag tycker det är bra att man inte fokuserade främst på Escobar. Intressant att se hur människor runt honom påverkades också. Del Toro är fantastisk, as always.
2016-04-10
Del Toro är grym som Escobar, men här får karaktären stå tillbaka då storyn egentligen inte handlar om honom främst. Jag tycker den var välgjord och spännande, inte det halvtrista drama som jag kanske förväntat mig. Men är man främst intresserad av personen Pablo Escobar kan man nog bli besviken.
Ghostface
2015-10-16
Enmansshow av Del Toro och det skapar en viss kvalitetsstämpel. Det dramatiska upplägget har man sett mer än en gång och en starkare bakgrundshistoria borde serverats för att förstärka helheten.

2015-05-12
Näe, inte bra. Benicio är ju dock bra som vanligt. Men varför inte göra en film om Escobar istället och strunta i den ointressanta kärlekshistorien mellan de andra? Och huvudrollen och den kvinnliga rollfiguren - de skådisarna var verkligen inte bra. För lång film också. En tvåa är den väl värd ändå.