3.2

Panic in High School

En high school-student samlar ihop sina klasskompisar för att göra våldsamt uppror mot skolledningen då de vägrar ta ansvar för en students självmord.

Originaltitel Koko dai panikku
Alternativ titel Koko Dai Panic
Regissör Sogo Ishii, Yukihiro Sawada
Manus Fumio Kônami, Sogo Ishii, Ryuji Ohya
Genre Action, 70-tal
Skådespelare Kôichi Ueda, Shigeru Izumiya, Junko Miyashita, Choichiro Kawarazaki, Atsuko Asano, Miyoko Akaza, Yoshio Aoki, Akira Takahashi, Sakae Umezu, Shigeru Yamamoto, Seiji Endô, Yudai Ishiyama, Akio Kuwasaki, Minoru Uchida, Eimei Esumi

pirouette
2012-03-12
Så enkelspårigt manus att man nästan blir matt - samtidigt är det väldigt underhållande. Totalt platt film på grund av de hjärndöda replikerna. "Perhaps if Mr. Ihara had let us talk about Tanaka when Baba mentioned it, this wouldn't have happened". "But the lecture is more important than what happened to Tanaka."
MilkMonkey
2011-08-29
så låg budget kan den knappast haft?! inte ett spår av vad som skulle komma från Ishii bara några år senare

2010-03-25
Schyst skolmassakern action med funkmusik. Ännu ett exempel på att man komma långt med en låg budget. Riktigt bra gjord!